Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Jeg var sen med egenmelding for enslig forsørger, men sendte etter påminnelse. Nav gadd ikke gi meg sjanse til å få sendt inn etter påminnelsen og har stoppet OS nå bare få dager før jeg skulle fått utbetalt. Så nå må jeg gå på sosialkontor + at jeg må søke OS på nytt. Vet ikke om jeg vil få OS igjen heller da?! Og så vil det sikkert gå noen mnd med saksbehandling sånn det pleier. Selv om de har fått egenmeldingen så er det vel ikke sikkert jeg får OS igjen en gang når den først er stoppet. Da blir det sulting på sosialstønad. Kan ikke gå ut i jobb ennå får minsten er under 2mnd gammel :-( Lurer på om jeg mister barnetrygden for en ekstra og.... Har ikke fått barnetrygd for småen en gang ennå heller. Har bare for den eldste. Ikke barnebidrag heller.... Ingenting å gjøre, måtte bare få ut frustrasjonen.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Hvorfor gidde å være sen med noe så viktig? sorry..........men fakta.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Jeg vet det er min feil, kan bare si til mitt forsvar at alle brev og div."forsvant"fra minnet mitt mitt opppe i operasjon og smertehelvete etter fødselen. Men jeg fikk jo påminnelse nå, men den ventet de ikke på svar på før de stoppet det. Jeg har hatt mer enn nok med å klare å eksistere og ikke minst ta meg av den lille..... Men det er jo ikke noe andre bryr seg om såklart. Det er mitt problem. Som jeg sa ville bare ha ut frustrasjon. Men for all del bar gni det inn hvis dere føler dere bedre av det. hjelper ikke meg...eller dere
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 hei. skjønner godt du er frustrert og dette er noe som kan glemmes midt oppi allt annet, spesiellt med et spedbarn og smerter og jula jeg glemte også å sende inn, og sendte det da jeg fikk påminnelsen. ringte etter noen dager og da var det ok fikk jeg beskjed om.. prv å ringe dem ijen og forklar situasjonen (eller møt opp, ofte bedre for da er du ikke bare ett nr i rekka) så burde de kunne starte utbet. igjen, vil ikke tro du må søke på nytt. håper det ordner seg klem
Mamsen86 Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 Hah! Godt det ikke bare er meg! Jeg glemte det jeg også, hehe.. Men HELDIGVIS så skulle jeg ordne pass til vesla den 5 januar, å måtte da ha det dokumentert at jeg er aleneforsørger - så måtte på TK for å hente det! Og da fikk jeg ordnet det, i og med at jeg kunne komme på så kort varsel! (Ringte jo i forveien for å spørre om det var mulig å hente en erklæring på at jeg er alene).. Takk GUUUD!!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #6 Skrevet 12. januar 2007 Takk for svar :-) Det hørtes jo litt mer oppløftende ut. Men jeg vet ikke om det allerede er forsent siden det er stoppet da. Men skal dra dit på mandag og forklare og høre med de :-) Må uansett avgårde for å få søkn om bidrag. Det er et eneste lite skjemah***** )
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #7 Skrevet 12. januar 2007 Uansett sen eller ikke så har du jo som enslig krav på OS, så ikke bekymre deg for at du mister den. bare du får dratt dit og ordnet opp i papirene, så er det igang igjen. Slapp av og nyt babyen ! )
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2007 #8 Skrevet 13. januar 2007 barnebidrag vil du få etterbetalt ce mnd du ikk ehar fått. be trygdekontor om forskudsbetaling osv. snakk med dem:) lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå