Gå til innhold

Ta med penger i et bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om at gjestene må betale for drikka selv? Er litt imot å be folk måtte ta med penger i bryllupet... Har vært i endel bryllup, men fikk nesten bakoversveis da noen skulle ha betalt for drikka plutselig. De fleste gjestene så på brudeparet som gnien faktisk. Tror ikke jeg vil gjøre akkurat det for å spare penger. Hva mener dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mange bryllup får man bonger, og må betale for resten. En mulighet er jo å ta en symbolsk sum, men er enig med deg i at det er mer ålreit når det er fri bar. Det koster mye penger, så de fleste vil nok oxo skjønne hvis dere tar betalt!

Skrevet

Jeg liker heller ikke at gjestene skal måtte betale for drikke. De har nok allerede brukt mye penger for å kommei bryllupet. For det første er det presangen, og i tillegg er det nok endel som føler at de må kjøpe noen nye klær før de kommer. Spesielt er det i forhold til kaffegjestene at jeg synes det er litt ubehagelig at de må betale for drikke. Da blir det fort sånn at de gir så mye og får så lite igjen... Samtidig ser jeg at det er en mulighet for at gjestene må betale noe drikke i mitt bryllup. Hvis man har selskapet et sted der brudeparet ikke kan ta med drikken selv blir det forferdelig dyrt for de hvis det skal være fri bar. Bare en vinflaske til maten koster fort 3 - 400 kroner. Brudeparet skal ha litt å bygge fremtiden på etter bryllupet også, og det er jo ikke sagt at gjestene må drikke heller.. Vanskelig dette her. Er vel ideelt hvis man finner et fint sted der man har lyst til å ta med drikken selv.

Skrevet

Jeg synes det er HELT ok å betale for drikke. Veldig hyggelig å få et par-tre bonger pr snute, men utover det, så kan jeg gjerne betale for drikken selv. Jeg går ikke i bryllup for å drikke meg full, og da har jeg veldig gjerne betale for det jeg skal drikke utover vinen til maten og kanskje avec og en drink til. Helt vanvittig at brudeparet skal betale for alkohol i mengder til voksne folk.

Skrevet

Helt enig med kakao. Brudeparet må betale nok som det er for festen, om de ikke skal betale for at alle skal bli full. Vi kommer ikke til å ha åpen bar i bryllupet vårt.

Det som ofte skjer er at noen henter seg en øl, tar en slurk, går på toalettet, og kommer tilbake og ikke finner ølen sin. Da driter de i den, og går og henter seg en ny....noe som koster brudeparet flesk...

Vi gir gjestene våre mat, drikke til maten, kaker, band og en kjempe fest... Alt vi forventer av gjestene våre er at de stiller opp og deler den store dagen med oss.

Skrevet

Enig med deg Lille jente.

Vi skal ha festen på et hotel som blir veldig dyrt i seg selv.

Det koster fort 100kr i baren for en drink og da blir det fort dyrt.

Vi velger at de får noen bonger, men vi står ikke for alkoholen utover det. Hadde vi derimot vært på et sted der vi kunne servert selv, ville det stilt seg litt andeledes. Så det er økonomien som stopper det.

Skrevet

Vet du hva? Det blir faktisk ikke så ufattelig dyrt å ha åpen bar i et bryllup. Man kjøper inn noen ekstra kartonger med vin, en kasse øl og en flaske gin, vodka, whiskey, baileys og konjakk. Tilsammen kanskje 2000 kroner. I det store og hele synes jeg ikke det er mye.

Jeg reagerte da jeg måtte betale for drinker i et bryllup. Tatt i betraktning at festen ble holdt privat og foreldrene betalte for bryllupet, synes jeg rett og slett det var gnient av brudeparet.

men meg om det. Vi hadde åpen bar, og bare en beruset gjest. Det var min nybakte mann:)))

Skrevet

På et hotel blir det ufattelig dyrt...

Men som jeg sa hvis vi hadde hatt muligheten til å stått for alkoholen selv, ville jeg hatt åpen bar.

3 drinker på ca 100kr koster 15000 på 50 gjester... Og hva om de drikker det dobbelte...

Vi holder oss til noen bonger (200kr pr pers) og syns ikke det er gjerrig da det blir så dyrt.

Skrevet

Hehe hadde jeg ikke måtte betale for noe, hadde jeg hatt fri bar....

Da hadde det bare vært hyggelig, men da man har så mye utgifter som man har nå. Så syns jeg det blir mye med kanskje 20 000 eller mer i alkohol.

Skrevet

Vi skal ha fri bar i vårt bryllup, og når jeg leser om andre som tror det koster 2000,- så må jeg nesten flire. Det går ca 25 drinker på en flaske, ca 4 drinker til hver, og kanskje 70-80 gjester. Da koster det mer enn 2000,- I tillegg kommer øl, vin og mineralvann.

Vi har handlet alt i Sverige og på taxfree, og likevel koster det ca 10-12 000.

Skrevet

Det var jeg som skrev det med 2000 kroner. Mesteparten som gikk på kvelden hos oss var vin. Det gikk svært lite drinker hos oss. Rett og slett. kanskje 2000 var lite, men vi var langt unna 10 000 merket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...