Gå til innhold

sykemeldning pga amming for ikke at må reise bort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er begyndt at studere igen. Vi ska på studie tur i ti dage. Føler ikke jeg kan det. Ammer stadig masse, også om natten.

Noen som vet om det er mulig at få sykemeldning pga ammng for ikke at må reise mot?

Lille gutt er 8 mdr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs vel hvor mye du ammer, men det er jo klart at det er veldig upraktisk for deg da, særlig siden du ammer på natten.Jeg ville i hvert fall ha prøvd å få en sykemelding, helt klart gyldig grunn.

Skrevet

Alternativet er at ta lillegutt med på studietur, noet som ikke vil være gunstig for mine studiekammerater (eller meg). Prøver at få mannen med, men han vil ikke.

Jeg håber virkelig det er mulig at få sykemelding. Ska ringer legen over helgen.

Skrevet

Hvorfor vil ikke mannen din bli med? Har han ikke pappaperm? Du får ihvertfall snakke med legen din (evt barnets lege, er det en ammevennlig lege kan det hende h*n ser at du ikke skal reise bort, for å redde ammingen!) Ti dager er også veldig lenge for en såpass liten men stor baby midt i separasjonsangstperioden? (Ikke for å lempe mere samvittighet på deg altså...)

Skrevet

Pappaen har pappaperm, men vil ikke bli et påheng, sir han. Mener desuden de nok ska klare sig, Tror han synes det er litt taber-artig at reise med og bange for at folk ska tenke han ikke klare babyen alene.

Jeg har slet ikke begyndt at overveie i forhold til separasjonangst ennu. Det kommer ikke på tale at jeg reiser bort uden baby, må bare finne en måte at unngå det på.

Der er så mye snak om ammepress ( jeg har ikke opplevet det) Hvis helsefolk virkelig er så fikseret på amming, burde det da være muligt at få sykemelding.

Skrevet

Det pleier forresten å være middels terskel for å få sykemelding fra en studietur, jeg vet ikke hvor viktig studieturen din er. I hvert fall har jeg aldri opplevd at en studietur er høyst nødvendig for å få gjennomgått kurset.(Jeg grein meg forøvrig til å ikke være med en gang - hadde gyldig grunn også da!)

Fortell oss om du fikk sykemelding da!

Skrevet

Snuppa vår er 8mnd, og jeg har begynt i jobb igjen. Startet opp med to jobbturer. Var helt greit å ha med mann og barn:-) Vi betalte flyturene selv, og så koste de seg sammen, og oppsøkte meg hver 3.time når vi måtte amme. Tror jeg ville hatt dem med meg på studietur også, alle har vel forståelse for at pjokken trenger mammaen sin:-)

Skrevet

Min mann har flere ganger vært med på mine reiser, og han har hatt bare gode erfaringer derifra, selv om det har vært hardt noen ganger. Hadde han ikke vært med til Wien (3dager) der hun fikk omgangssyke (hele tiden) så hadde hun blitt innlagt for uttørring (siden jeg kunne amme), det er jeg overbevist om. Selv om det er knalltøft å sitte på et hotellrom med en liten syk pike... Og de koste seg glugg ihjel på fint hotel i italia, da!

Skrevet

Man har jo krav på ammefri når man er i jobb, så vil jo tro at tilretteleggelse i form av sykemelding for studenter er litt av samme poenget. Man vil jo at mødre skal amme barna sine så lenge som mulig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...