Gå til innhold

10 lutefase dager-eller hva det nå heter ?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det lite med bare 10 dager?

er det noe man kan gjøre får å fålenger lutefase? sikkert dumt spørsmål,men jeg har rett og slett ikke peiling :s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, leste litt om det her på pernille.info, har et eget kapittel om lutealfase.

Der står det:

"Standard" lutealfaselengde er 12-16 dager, gjennomsnittlig 14 dager, men alt fra 10-18 dager er normalt.

Så ser ut som om du er normal!

Ta en titt på www.pernille.info så kan du lese mer om det selv!

Håper du ble litt klokere nå!

:-)

Skrevet

jeg startet utredning på nettopp dette, da legene mine trodde at mine korte liutealfaser (5-9 dager) var grunnen til mine sa.

Jeg fikk for en stund siden en hormonsprøyte i baken, og har de to siste pp hatt lutealfaser på rundt 14 dager.

det anbefales å kontakte lege, for videre undersøkelser, men det trenger ikke være noen problemer i deres tilfelle.

Lykek til :)

Skrevet

Du kan kjøpe en krem på helsekost som heter Progesta Care og bruke denne etter du har hatt EL for å forlenge lutealfasen! Denne øker produksjonen av progesteron og gjør at egget får tid til å feste seg og ikke bli skylt ut sammen med mensen, hvis ikke kroppen produserer progesteron lenge nok selv (hvis jeg har forstått det riktig:-)

Jeg fikk mensen to dager senere enn forventa sist måned da jeg brukte denne kremen. Men var ikke gravid, så da var det jo ikke noen vits:-)

Obs! EL neste måned kommer da iforhold til når du egentlig skulle hatt mensen!!

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...