ettbarnsmammaen Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 .....en ettåring i huset, og hvor det året har blitt av kan ikke mamma'n hennes forstå. Det har vært mye mas om pupper og spising og vektkurver og fåglarna vet hva, (sånn er det vel når en har en eldre førstgangsfødende som mor), men faktum er at lille Nusse er en frisk og fin ettåring på litt over åtte kilo. For to måneder siden var hun 76,5 cm lang, men jeg antar at hun har strukket seg litt etter det. Hun har lenge sagt "mamma" og i dag tidlig sa hun for første gang tydelig "pappa." Puppen har hun fortsatt, men på grunn av gjentatte omganger med tette melkeganger på det ene brystet i det siste, lurer mamma'n på å avvikle det hele snart. Lille Nusse smaker gjerne på det meste, men det eneste hun liker på maten er laks på tube fra Mills. På misddagsfronten har hun siden i sommer bare spist "Mors lapskaus" fra Småfolk. Hun smaker gjerne på det vi har, men det har blitt med det inntil forrige helg. Da hadde mamma laget indisk kyllingkarri (uten chili) og tenkte at hun kunne prøve å tilby en hel porsjon til middag. (Nussa har tidligere vist at hun liker sånne smaker.) Den porsjonen gled ned uten problemer. Det var virkelig "gam!" ("Nam" på nussespråket.) Dagen etter spiste hun nesten to!!!! porsjoner med den samme maten, Etter dette luktet det karri av hele Nussa og alle bleiene hennes i flere dager. Siden det er bursdag i dag, skal Nussa få en porsjon kyllingkarri som har ligget i fryseren og ventet på denne anledningen.
dritgrei hei hei! Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Hurra for lille frk. Kyllingkarri, GRATULERER MED DAGEN LILLE VENN! (du har jo til og med sittet på fanget mitt du, men det husker du sikkert ikke) Og preggis, gratulerer til deg også, mamma i ett år, det er en stor og rar dag... det er et år siden du fødte, tenk... svisj sier det - gratulerer masse begge to!
ettbarnsmammaen Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2007 Takk! Ja, og nå er det en halv time til jeg fødte..... Hun kom 14.45!
Blomman Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 5 min ti idunn er ett år... hvilen din pregnanta... dibavhengig du og... hehe
Superlis Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 Gratulerer så masse..nå er det snart en time siden du fødte..for ett år side:))
Reveenka Skrevet 12. januar 2007 #8 Skrevet 12. januar 2007 Gratulerer med ettåringen! c",) Artig med karri, da - vi har en hvitløksfireåring, vi!
♥Snulder Skrevet 12. januar 2007 #9 Skrevet 12. januar 2007 Gratulerer!!!! Tida flyr så fort. Tutta mi elsker sopp hun.... og kokte gulerøtter.... Kaster unna kjøtt og poteter og spiser alt det rare med morsomme farger
ettbarnsmammaen Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 12. januar 2007 Liker han mat med hvitløk? Nussa spiste ikke hel porsjon i dag. Jeg har ikke spist hvitløk på noen dager og ved kveldsammingen i kveld kjente jeg faktisk at det luktet en tanke hvitløk av henne. Hihihi.... Reagerer andre barn på hvitløkslukt?
ettbarnsmammaen Skrevet 12. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 12. januar 2007 Så morsomt! Da får hun i hvert fall i seg vitaminer. (Ikke fra soppen kanskje, men fra grønnsakene med sterk farge.)
Reveenka Skrevet 12. januar 2007 #12 Skrevet 12. januar 2007 Jepp, hUn liker det kjempegodt! Særlig hvitløksdressing, men annen mat med hvitløk går ned det også c",)! Tror ikke andre barn reagerer på det, hvertfall ingen av søsknene hennes.
trebarnsmamma Skrevet 13. januar 2007 #13 Skrevet 13. januar 2007 jeg husker minstemann var så glad i provencepostei i 1års alderen, han oste virkelig hvitløk, husker det rev i nesa når jeg ammet han:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå