Gå til innhold

Jamring av grøtspising


- Heidi -

Anbefalte innlegg

Lillepia mi på 4,5 mndr har jamret seg så fært, tror det kommer av grøten. Begynte å gi henne grøt for 1,5 uker siden, veldig tynn og ca bare ei teskje for dagen, fra den dagen jamret hun mye. -Hun holder munnen igjen og lager lyder som om noe plager henne, hun kan holde på lenge helt til noen leker med henne, tar henne opp eller underholder henne på annen måte. Har ikke gitt henne grøt de to siste dagene og jamringen har sluttet nå. Jeg begynte med risgrøt, tror ikke hun likte den, gikk så over til maisgrøt og den ser hun ut til å like kjempegodt, men jamringen avtok ikke med byttet. Tenker å vente litt lengre med å gi henne grøt men føler hun trenger noe mer enn bare mme. Noen som har råd for hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har du prøvd å gi henne litt sviskesaft? det hjalp på vår lille Gabriel - han gryntet og gryntet hele natta når vi begynte med smaksprøver. hos ham var imidlertid problemet heller mme, vi innførte begge deler samtidig og alle problemer forsvant når vi gikk over til soyamelk-basert mme. Nå kan han spise masse grøt uten å reagere, sover hele natten gjør han også :) uten sviskesaft... men er kanskje heller grøten som er tungt å fordøye for jenta di, høres ut som om hun er mer vant med erstatningen?

har hørt at det skal være lurt å blande litt olje i grøten også, men dette har jeg ikke prøvd selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for råd!

Jeg har byttet ut halvparten av mme i grøten med vann og det ser ut til å gå bedre nå, jamringa er borte. Hvor gammel er din Gabriel? Hvor mye grøt gir du ham? Prinsessa mi er straks 5 mndr og jeg gir henne ca 1dl nokså tynn grøt 2 ganger pr. dag. Er litt usikker på hvor mye jeg bør gi henne og om det i det hele tatt er lurt å bruke vann i grøten...

Andre som vet noe?

 

Hilsen meg =-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Det skjer når en bruker mer vann i stedet for mme er at næringinnholdet blir mindre. Men vil ikke tro at det gjør noe i en overgangsperiode.

 

Har også samme erfaring med rismel - det kunne den lille slett ikke tåle. Da er det bedre med mais.

 

Svisker har jeg også hørt hjelper men ikke prøvd det selv. Kjenner også en som gjør litt gymnastikk på jenta si etter hun har fått grøt for å hjelpe litt på magen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...