Gå til innhold

Råd mot kvalme??


(-: Ida&Tilde sin mams :-)

Anbefalte innlegg

Jeg er så fryktelig kvalm! og det er liksom ikke bare om morgenen, men går liksom litt i bølger hele dagen igjennom. leser at det skal hjelpe å spise mange små måltider, men kan jo ikke si det er så lett å få ned mat når en er kvalm i utgangspunktet! Prøver med litt lette ting som yoghurt og banan og sånn... men blir jo kjempe fort sulten igjen bare.... noen som har noen gode råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var til akupunktur for 2 timer siden. Sitter nå og spiser lunsj, er ikke kvalm i det hele tatt nå :) Har vært fryktelig kvalm i flere dager, ikke bare morgenkvalme, men hele dagen. Har lest flere steder at det hjelper å presse en kule evt. gå med armbånd med kule på to fingerbredder ovenfor innsiden av håndleddet. Det er på akkurat samme punktet som akupunktøren stikker nålen. Det skal jeg gjøre dersom kvalmen kommer tilbake. Og så skal jeg bestille ny time hos akupunktur - det var vel verdt 365 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode råd! Hvor lenge varer effekten fra akupunktur, vet du det? Hørte det gikk ann å få kjøpt sånn kularmbånd på apoteket.. tror jeg skal kikke etter det ja. lykke te;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste rådet mitt er å forsøke å spise litt før du blir sulten. Som du skriver er det vanskelig å få ned mat når man er sulten, og når jeg er sulten blir jeg dessuten enda mer kvalm...ond sirkel med andre ord. Ha noen (sunne) kjeks tilgjengelig! Oppskårne, kalde eplebåter virker også veldig bra på meg. Eplemost, evt blandet ut med farris er også et velbrukt tips.

Armbåndet fra apoteket heter Sea Band (det er laget for å unngå sjøsyke, men det kommer jo ut på samme greie:-). Det kommer jeg definitivt til å prøve etter hvert - foreløpig har kvalmen min holdt seg på et akseptabelt nviå. Forrige gang (for 12 år siden...) var jeg skikkelig dårlig. Da måtte jeg kaste alle parfymene jeg hadde brukt da jeg var gravid, bare lukten av dem gjorde meg kvalm, lenge etter svangerskapet. Så denne gangen skal jeg være litt forsiktig med å utsette meg for sterke lukter, og det gjelder også deo&after shave fra kjæresten min. Ellers så jeg et sted at grapefrukt kunne hjelpe, du kan jo prøve ut (og melde tilbake!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Da jeg vae gravid sist,var jeg veldig mye kvalm på kveldene.

Da brukte jeg fersk ingefær som te. Skjær opp noen tynne skiver med ingefær,la det trekke i kokt vann noen minutter. Tilsett sukker eller honning. Det hjalp meg veldig!

Det er et gammelt kjerringråd mot allslags kvalme.

Håper det kan hjelpe deg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...