Gå til innhold

Hvor ofte skjer det at delt foreldreansvar blir til ene-ansvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feks når far ikke bryr seg i det hele tatt om ett av barna. Når han forskjellsbehandler dem så utrolig masse selv om de er helsøsken. Han kjøper julegave til den ene, men ikke til den andre. Han vil ikke ha samvær med yngste etc, selv ikke om jeg tilrettelegger for dem.

Min familie har invitert oss til syden, men jeg får jo ikke pass uten hans underskrift. Og jeg er ikke så sikker på at han vil skrive under på pass til barna. Hva f... gjør jeg da??

Dessuten har jeg lyst til å endre navn på barna. Etternavnet altså. Barna har hans etternavn, men jeg vil ha mitt navn på dem.

Ahh... hva F*** skal jeg gjøre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal mye mer til for at du får overført foreldreansvaret til deg alene, så sant ikke far godtar det da. Jeg holder nå på for å få overført det til meg alene, da far er null interessert i et samarbeid som er til det beste for barnet. Dette gjelder blant annet oppfølging av ppt.

Når det gjelder pass så får du det, men beregn lenger tid. Du vil også kun få nødpass som gjelder for en reise. Dette om han ikke skriver under selvfølgelig. Ta kontakt med polititet så tar de saken derfra om du ikke får hans underskrift :) Så reis med familien din til syden og kos dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...