Gå til innhold

Sende 13-åringen bort i FIRE UKER??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen venner har en datter som e rlike gammel som vår eldste. De er en slags bestevenninner (men krangler også en del når de er sammen), selv om vi bor i forskjellige byer. De er sammen når familiene feirerer sammen, eller de tar fly og besøker hverandre alene.

Nå har vennene våre funnet en sommerleir i utlandet som ser veldig fantastisk ut. Barna får lære språk, treffe andre ungdommer fra hele verden, og drive med masse morsom sport (riding, klatring, padling osv).

Vennene vår er kjempe-entusiastiske og vil at vi skal sende jentene våre på dette.

Det er jo sikkert kjempegly for dem...men ....sååååå lenge??? Huff og huff....Jeg hadde mer tenkt meg en ukes rideleier på fjellet jeg, liksom...

Det kan godt hende jentene vil synes det er greit - men hva med mammaen - er det ingen som tenker på meg da?

Vi jobber jo hele året, og når det endelig blir ferie, så skal vi sende jentene til et annet land?

Mannen min tenker jo med skrekk på gutter og sånt også, da,heheh.

Men hun får jo sikkert oppleve en hel masse, og hvis hun ikke liker seg, henter pappaen henne på minuttet.

Hmmmmm...jeg synes dette er litt vanskelig - vil gjerne høre noen meninger om dette.

Hva synes dere. Er jeg egoistisk? Hadde dere latt tretten-(og-et-halvt)-åringen deres være borte så lenge - i et annet land?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei ,

har selv en på 14 år så jeg greier å sette meg i din situasjon.

Neida, du er ikke egoistisk hehe..det er morshjerte som banker vet du=0)

Jeg hadde selv hatt store problemer med å sende min sønn

(kanskje verre med en datter ;-) på ferie så lenge

MEN

hadde han hatt muligheten, hadde jeg latt han gjøre det.

For tenk for en opplevelse og minne for livet veninnene får !

Dette er jo skikkelig opplegg også, masse opplevelser....

Nei la jenta dra er mitt råd,

så får du heller "gråte dine tårer på spisekammeret"

eller noe sånt?!

Skrevet

Har selv en jente på snart 14 år,og hadde ikke latt henne reise..Dette fordi jeg vet at jenter i den alderen er sårbare,men føler seg voksen,og at om bare noen få år er de faktisk voksen og kan oppleve slike fantastiske ting da også. Jeg er vel kanskje kontrollfrik og egoistisk,men i mine øyne er vi en familie og familier trenger og knytte bånd og oppleve fine ting sammen også i ferier da mor og far har fri. Selvsagt synes jeg ungene skal få slippe "fri" og oppleve ting,men 4 uker hadde for meg blitt feil..Men vi er forskjellige alle sammen og det som føles riktig for meg er ikke nødvendigvis riktig for andre:)

Skrevet

Jeg hadde aldri latt min 13-årige datter reise til et annet land på leir i 4 uker!

Jeg synes det har vært tøft gjort av foreldrene til min datters bestevenninne som har latt henne være med oss 2 uker til utlandet jeg da;-))

Som Superlis nevner, muligheten for utenlandsreiser alene uten mor og far kommer sikkert senere også, så her i huset bruker vi feriene sammen ennå. Hun på snart 19 får selvfølgelig lov å "slippe" unna familieferiene om hun ikke vil. Men 13 år......hmmm.....husker meg selv også jeg da, og jeg fikk ikke lov :-) Jeg har en venninne som dro på et slikt opplegg i 14-års alderen og hun opplevde unevnelige ting av en av de voksne lederne der.........og har sagt bestandig siden at ALDRI om jeg sender mine barn på noe så utrygt!

Ikke meningen å skremme, men hva om noe skjer, dere kan umulig klare å være der på kort tid, når det tross alt er snakk om utlandet.

Hva med å finne noe som du selv nevner, en rideleir el lign i nærheten, slik at man kanskje kan følge opp selv litt tettere?

Ikke lett å være mamma, det er ihvertfall helt sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...