Gå til innhold

Vi skal gifte oss..

Anbefalte innlegg

Skrevet

men..

min famile kommer ikke til å bidra med en krone, for de liker ikke mannen min. Og de vil sikkert ikke komme i bryllupet vårt heller.Er masse som ligger bak dette og jeg orker ikke ramse opp alt. Kort fortalt, jeg har liten kontakt med de fleste. Mens noen har jeg bedre kontakt med.

Familien hans er stor.. og de gleder seg masse. De skal betale en stor del av bryllupet, resten dekker vi selv. Null fra min familie.

Har dårlig samvittighet for at slekten hans skal dekke så mye av dette..

Men.. jeg vil gjerne ha noen fra familien min der hos meg. så slipper jeg å være helt alene fra min slekt denne store dagen.søsken og sånt.. kanskje en eller to kommer,men det er vel max..

hvordan skal jeg få fikset dette? for har vi ikke selskap, så blir han og hans familie såret.. Har vi selskap , så kommer ingen fra min familie.. og jeg blir såret.

Vil ikke stå og grine på vår store dag.. Og som jeg har forstått, så vil sambo ha kirkebryllup,med selskap. For min del kunne dette foregått i stillhet, men han vil at alle skal se hans vakre brud, som han sier....

Hva i all verden gjør vi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Talitha.

Jeg skjønner at dette er vanskelig for deg.

Vi skal ha kirkebryllup med selvskap etterpå.

Jeg har veldig liten familie og han veldig stor akkurat som din mann.

Og har regnet litt på det, at vi blir meg.mamma, 2 tanter og 2 onkler, så skal vi be noen til. (4 til fra familien) Vet ikke om de kommer.

Grunnen til at vi er så få, er fordi jeg ikke har så god kontakt med pappa sin familie etter han døde da jeg var 12år.

Blir litt feil for meg å be inn familie jeg ikke har sett på over 15år. Kunne sikkert blitt veldig koslig, men føler at jeg bør kjenne de som kommer sånn at jeg har et avslappet forhold til de som kommer.

Ja jeg vet at bryllup liksom skal være en fest hvor familie samles, men jeg ser på det sånn at det viktigste for meg og min samboer er at de

nærmeste av de vi er glad i kommer. Enten det er en onkel, eller en god venn...

Nå vet jeg ikke hvordan problemer dere har i din familie, så vanskelig for meg å si hva som er best for deg.

Men som jeg sa, vi blir mange fler fra hans familie som vi kjenner godt, de nærmeste fra min og gode venner. (men jeg kjenner litt som du at det hadde vært godt å ha fler fra min familie der, men ikke for en hver pris) Jeg tar det som det er, vi er få men de som kommer er mennesker jeg bryr meg om og har kontakt med.

Lykke til...

På en sånn dag vil man ha det bra, og jeg er sikker på at du finner en løsning på det. Sånn at du kan kose deg masse på bryllupsdagen din :)

Skrevet

En ting til. Ang de pengene, skjønner at du tenker på det.

Mammaen min er ufør og får lite med penger.

Moren til min samboer jobber og har bra lønn. Hun kommer til å bidra mer enn min mor pga hun har bedre råd. Og det forstår vi.

Vi tenker som så at vi ikke ønsker å spørre om hva vi får, og tar alt som en bonus. De bidrar etter beste evne begge 2 etter hva de har lyst og råd til.

Men jeg forstår at du tenker på det, du føler liksom at de må stå for alt.

Men idag er det ingen selvfølge at foreldre stiller opp med økonomisk hjelp.

Hva sier samboeren din til dette?

Men jeg forstår jo at problemene dine ligger dypere og at de kanskje har pengene men vil ikke hjelpe.

Og hvis hans familie vet hvordan du har det med din familie så trur jeg nok de forstår.

Litt vansklig å svare da jeg ikke vet bakgrunnen.

Men det viktigste er at du har funnet mannen i ditt liv, og det er det som kommer til å være fokuset denne dagen... :)

Skrevet

Takk for svar. Ja det er mye som ligger bak i min familie..Jeg har ikke så mye kontakt med dem lenger, så det blir litt rart å skulle ha folk der jeg egentlig ikke snakker med..

De har pengene men så vet jeg ikke om jeg vil ha deres penger heller.

Føler mer på at jeg selv skal betale min del av bryllupet, så får samvittigheten min være litt bedre. For hans familie har penger så det holder.

Egentlig så har jeg mest lyst til å dra til sorenskriveren og gifte meg der.. og bare la alt foregå i stillhet.

Men da blir det mange skuffede fjes.. Og en skuffa mann..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...