Gå til innhold

Litt irriterende

Lykkelig tobarnsmor <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ex`n min har vanlig samvær (hver torsdag og annenhver helg fra torsd-sønd). Barnet vårt går i barnehage hver dag. Når faren har ho hender det titt og ofte at han eller foreldra hans tar ho ut av barnehagen på fredag og drar på langhelgtur. Noe som i og for seg er helt greit, bare at i barnehagen er pedagogen der kun på fredager og hun går da ofte glipp av det. Så dette er et lite dilemma. På den ene siden er det jo veldig bra at hun og faren koser seg sammen, men jeg synes også det kan være litt viktig at hun får med seg litt læring i barnehagen. Dessuten synes jeg det er litt irriterende at han ikke sier ifra engang når han tar henne ut av barnehagen.

Ex`n blir kjempesinna når jeg tar dette opp med ham, og mener at når han har ho kan han gjøre hva han vil. Noe som i og for seg er sant, men det er jo jeg som har hovedansvaret og jeg som betaler for barnehagen. Så dette er litt irriterende... Noen som har noen gode tips å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet du hva? Dette synes jeg er bare teit å irritere seg over!!

Faren har ikke muligheten til å være sammen med barnet som du har, og tar det igjen ved å ta ungen ut av barnehagen en og annen fredag. ungen din tar nok ikke skade av at pedagogen ikke ser henne noen ganger. At han blir sinna er nok fordi du kommer inn og skal styre hans samvær, barnets samvær med sin far!! hadde det vært omvendt hadde du vært sinna du også.

Så slapp av og vær glad du har en far til ungen din som stiller opp!!!!

Skrevet

Syns han burde ha all rett til å gjøre det han vil med barnet, så lenge det er hans tur til å ha henne. Han ser henne jo såpass sjelden, i forhold til det du gjør. Og det at det kun er pedagog der en dag i uke, er barnehagens problem. Er sikkert flere barn som kun går ett par dager i uka, og dermed alltid går glipp av denne pedagogen. De andre ansatte har mer enn nok erfaring til å lære barnet ditt på samme måte som de som får med seg pedagogen. Syns det er litt smålig å irriterere seg over det, og skjønner godt pappan blir sinna. Vær heller glad og positiv til at han vil ha henne "ekstra". Er flere som lar barnet være lengst mulig i barnehagen og f.eks skaffer barnevakt i helgene. Godt han tar ansvar, spesielt for datteren din sin skyld.

Skrevet

Totalt unødvendig å bite hodet av hovedinnlegger selv om du selv tydligvis er bitter og sur.

Skrevet

At det er pedagog kun en gang i uka, tyder på at det er snakk om en familiebarnehage.

Skrevet

RETT OG SLETT LATTERLIG OG PROVOSERENDE AV HI!!! Er det virkelig mulig å være så dum???? Sorry, men dette er det dummeste jeg har lest i dag!!

SKAM DEG!!

Gjest marie-s
Skrevet

Ja, ta dette opp med barnehagen, fredag er jo generelt en dårlig dag å ha en pedagog der, da hadde det vært bedre om pedagogen var der tirsdag, onsdag eller torsdag.

De har også et ansvar for å tilrettelegge for foreldre, men om barnet ditt går glipp av pedagogen en å annen gang så er ikke dette noe å bry seg om, det ble da folk av oss som ikke var opplært av pedagoger også;-)

Skrevet

Og hvem er du til å sette deg til doms over andre. Greit at du er uenig i hva hovedinnlegger mener, men å skrike slik er bare dumt. Voks opp.

Skrevet

Jeg skjønner at du synes det er irriterende. Uansett så er det du som har hovedansvaret for barnet, og det er du som bestemmer om barnet skal gå i barnehage eller ei. Men jeg skjønner jo også pappaen, han vil nok tilbringe litt tid med jenta han også.

Dessverre er det sånn at din barnehage har blitt tildelt pedagog på fredager, denne pedagogen er nok andre steder resten av uka skulle jeg tro.

Har forresten barnehagen sagt noe på dette? Og i såfall hva? Om de mener det er et problem bør du få de til å ta det opp med pappaen.

Skrevet

Når pappaen har samvær, så kan ikke hun bestemme om barnet skal i barnehagen eller ei..

Skrevet

Det er hun som bestemmer om barnet skal gå i barnehage eller ikke skrev jeg. Ikke at hun skal bestemme under samvær. Men faktisk har hun ansvar for at barnet har det bra på samvær også.

Og om barnet blir skadelidende om far ikke leverer i barnehagen den tiden, så har hun noe med det jo.

Skrevet

Tror det er på tide å forsvare seg litt jeg. Og nei anonym, jeg skammer meg ikke! Jeg vil faktisk mitt barns beste, derfor ville jeg ha litt tips. Jeg vil veldig gjerne at barnet skal få i både pose og sekk, både mye tid med far og pedagog i barnehagen. Tenkte kanskje å foreslå for eks`n min at når de skal ta langhelg, kanskje de kan strekke helga andre veien istedet? At han tar seg fri mandag istedet for fredag og har henne da en dag ekstra.

Skrevet

Ikke ta alle anonyme under en kam ;) Jeg har forsvart deg i tråden og skjønner deg.

Synes det du nevner her virker som en veldig god løsning for alle parter :)

Skrevet

Ber om unnskyldning anonym 12:46. Helt enig i at man ikke må ta alle under en kam 8-). Takk for innspill.

Skrevet

Hva er viktigst?

Samvær med far eller pedagog?

Jeg tror nok de aller fleste vil være enig at det er samvær med far.

Du kan jo høre med barnehagen om de kan få pedagogen en annen dag enn fredag.. ;-)

Skrevet

Er det slik at barnehagen skal endre seg for at en far ikke evt kan ta fri en mandag i stedet for en fredag?

Skrevet

Syns du er irritert på no du absolutt ikke har no med.

Hu lærer vel no på de andre daga vel?

La far styre samværet som han vil.

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å være bitter og sur:)

Men synes det er for mange mødre som skal inn å overstyre samværet til sine håpefulle. Og ja, jeg mener det når jeg sier at hun burde være glad for å ha en far som stiller opp og tar ansvar. Det er det faktisk ikke alle her inne som har!

Skrevet

Skjønner at du blir irritert, men helt ærlig så er det bare en filleting i forhold til mye annent han kunne funnet på. Her er jo motivet hans at han ønsker mer kvalitetstid med barnet sitt. Å hvor mange fedre har mulighet til å ta seg fri hver fredag for å være sammen med barnet sitt?

Egentlig er jenta di kjempeheldig som har en pappa som gjør dette.

Å ikke tenk på at hun går glipp av pedagogen for tviler på at jenta di blir mindre smart eller går glipp av mye viktig. Mange barn som aldri har verken gått i barnehage eller fått hjelp av pedagog som har vokst opp å blitt smarte og ordentlig mennesker.

Så det beste for dere alle er at du biter i det sure eple å later som ingenting. Dette er helt klart det beste for jenta di, i mine øyne hvertfall.

Så mitt tips til deg er å la det ligge. Tror jeg hadde blitt ganske irritert selv om eksen hadde lagt seg opp i hvordan jeg brukte tiden sammen med datteren min, hvertfall så lenge hun hadde det bra. Å det er jo det datteren din har, ikke sant? :)

Skrevet

La far bestemme på hans dager.

Supert at far vil ha utbytte av de få dagene han har barnet sitt.

Hos oss får pappaen bestemme selv om jenta skal i bhg eller ei på hans dager. Hvis han ikke er på jobb har hun hele dager med faren.

De setter begge to stor pris på denne tida.

Vær glad du har en far som stiller opp for barnet ditt.

Skrevet

synes du bare skal far få gjøre sitt på sine dager, og så gjør du ditt når du har liten :) ikke vits i å lage konflikter ut av en situsjon som ikke er ille ;)

Skrevet

Er dette en familiebhg, siden pedagog er der kun på fredager?

I så fall er hun der mest for å veilede-gi innspill til personalet. Sånn sett går ikke barnet ditt glipp av noe ! Jeg er helt sikker på at de 4 andre dagene får ditt barn et like bra pedagogisk tilbud. Alle bhg har en rammeplan å forholde seg til, og der dekkes det meste et barn trenger av lek, læring osv...

Syns datteren din er heldig jeg som ofte har en fri dag i uka, det er ikke alle som får til det :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...