Gjest Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Hei! Jeg er mamma'n til Marcus på 4 år. Han har nylig fått diagnose Asberger syndrom. Er det flere her inne som har barn med Asberger? Vi bor i Trondheim, det hadde vært veldig kjekt å komme i kontakt med noen som var i samme situasjon, da vi ikke har kommet ordentlig i gang med forening/ støttegrupper osv. Mvh. Berit :-)
Feliz31 Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 hei, barnet mitt har ikke asberger, men tenkte jeg skulle tipse deg allikevel. Det finnes egne foreninger for de som har asberger, bare til å søke på nettet. Jeg antar også at nå som han er diagnostisert, vil dere få foreldreveiledning vedr hvordan dere kan tilrettelegge slik at han får en mest mulig optimal hverdag. Det kan Habiliteringstjenesten eller BUPP hjelpe dere med. Lykke til videre, stå på
JoSte Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Jeg har en gutt på 5 år som har infantil autisme.Det er ikke det samme. Men det er en foening. Du kan gå inn på autismeforeningen.no. Der står det også om Asberger. Der står også hvor det er lokale inærhet der dere bor. Ellers så er det å søke på nette. Lykke til,og håper du blei litt klokere.:-)
ny vestfold Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 hei,jeg har en liten jente på 3år som er til utredning for autisme nå.jeg har en søster med asberger.det er godt barnet ditt har fått diagnosen så tidlig.på biblioteket finnes en del bøker om asberger,og du kan søke på internett der er det mye stoff å finne.et lite råd til deg. barn med asberger trenger klare og tydelige grenser og korte beskjeder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå