Gå til innhold

Hvor mange forskjellige mme typer finnes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig bare hørt om nan før jeg startet å lese her. Har da sett at det er noen som bruker andre typer også. Hva er forskjellen på disse typene. Har en del problemer med luftsmerter hver dag selv om vi har i malt og bruker miniform før hvert måltid. Lurer derfor på om kanskje jeg burde bytte til en annen type som kanskje er lettere for magen hans. Han er nå 3 uker gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det finnes nutramigen. dyr og for dem som ikke tåler melk- 250kroner

nan ha1- litt dyr den også - 150kroner- men også for barn som ikke tåler ku melk

så er det jo nan da, og en som begynner på c, også husker jeg ikke flere akkurat nå:)

Skrevet

colletta ellr noe sånt hipp økologisk et eller annet

Skrevet

Helsesøster på helsestasjonen anbefalte meg å bruke Småfolk sin mme da denne var nyutviklet og var så lik morsmelken som overhode mulig.

Skrevet

Min og hadde luftsmerter til jeg byttet til dr.Browns tåteflasker (selges på apoteket). Han får vanlig Nan, bare den han liker..

Skrevet

hentet fra flaskeposten.org om NAN HA1

Morsmelkserstatning for barn med ømfintlige mager (NAN H.A.1) Produsenten av NAN H.A.1 opplyser at denne kan anvendes til barn for å redusere risikoen for utvikling av allergi. Denne MME er mindre allergen og lettere fordøyelig siden melkeproteinet er hydrolysert. Den kan gis fra fødselen av til barn som ikke ammes. Den kan også ha effekt for barn med ømfintlige mager (mage-tarmproblemer og forstoppelse) fordi den er en lett fordøyelig MME. NAN H.A.1 inneholder også omega 3 og Omega 6 fettsyrer. NAN H.A.1 skal ikke brukes av barn som har fått påvist kumelkallergi

Så den skal ikke brukes om man har melkeallergi.

Skrevet

Helios har og en mme, den selges på helsekost butikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...