Gå til innhold

Er det noen her med eget boliglån???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min store drøm er å kunne kjøpe en bolig til meg og mine barn når jeg er ferdig utdannet. Er til stadighet inne å kikker på boliganonser, men til min store fortvilelse blir de jo bare høyere og høyere. Som student har jeg jo ikke muligheten til å kunne spare opp penger, og jeg er søkk lei av å måtte leie. Vil ha mitt eget nå. I denne byen jeg bor, er husprisene forferdelig høye:(

Hvordan klarer dere det????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på dinbaby.com på aleneforeldredebatten der, der er det mye om dette med kjøp av bolig for tiden :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Heia!

Jeg kjøpte meg hus for ca 3 år siden da jeg var 22 år. Jeg måtte kjøpe et 10 min kjøretur fra byen for å få råd!! Foreldrene mine stillte som kausjonist på ca 100000. kjøpte huset for 800000.

Deretter fikk jeg et startlån av kommunen på 300000 så jeg kunne bygge leilighet i kjelleren for å få inn litt peng.

Startlån er noe alle kommuner har slik at du kan få lån i banken vist ikke du har noe egenkapital, dette kan du betale kun renter på vist det er ønskelig.

Så håper du kan få det til, så deilig å eie. man kan jo også søke bostøtte, det må jeg når babyen kommer, jeg skal i tilegg på skolebenken.

Lykke til

Skrevet

Måtte ha med foreldrene mine som medlånetakere for å få lån. Har fast jobb med ganske grei lønn, barnebidrag osv. Det er ikke fett å ha eget, men det er jo bedre å betale til seg selv :-) Kjøpte for ett år siden for litt over millionen, men har bare ett soverom da..

Skrevet

Hvor mye betaler dere pr mnd i avdrag og renter, dere som har lån på ca 1 million? Ser for meg at jeg må ut med noe slikt selv også, nå som vi blir en til. Må ha helst 4 soverom, evt mulighet for å lage til noe, slik at alle har hvert sitt. ikke bare bare med tre jenter på samme rom... ;-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har lån på 1,3. Startlån gjennom kommunen. De viste litt velvilje når mannen min og jeg flyttet fra hverandre og jeg fikk overta hele lånet alene, uten kausjonist. Startlån fungerer ikke helt som banklån, og jeg har en helt fantastisk saksbehandler. :-)

Det er tidvis knalltøft. Per i dag betaler jeg 6000 kr lån + rente, og 2500 kr i fellesutgifter til sameiet. Men det er verdt det!

Men har blitt flink til å spare penger der jeg kan: Baker brød, slår av strøm, spiser knekkebrød. Men har eget hus og er veldig fornøyd, så lenge det går. I verste fall må jeg før eller senere selge. Den tid, den sorg. Har eid i 3 år, og tror jeg uansett vil selge med godt overskudd.

Skrevet

Jeg ser for meg det samme, at jeg kanskje må selge etterjvert, men da sitter man i alle fall igjen med en liten startkapital, og det har man jo ikke når man hiver alt ut i husleie! Jeg prøver å spare mest mulig nå, slik at jeg i alle fall skal klare å betale omkostninger osv når den tid kommer, men med redusert stilling og snart 3 barn blir det jo ikke allverden man får spart da, og på toppen av dette ser jeg at jeg risikerer å måtte betale restskatt i år..... Så da går jo den fine summen med feriepenger (som jeg hadde planer om å få satt på bsu) ut til det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...