Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Det var en gang en stemor som var så snill og grei. Hun passet hele tiden på at de ufyselige stebarna hennes hadde det godt. Hun passet på at det ble satt grenser for dem, for det klarte verken mammaen eller pappaen deres. Hun passet på at de tok hensyn til barnet hennes, for det var det ingen andre som krevde. Hun passet på at de ikke fikk for mange ting, ellers ville de blitt slemme. Hun passet på at de aldri fikk noe som hennes barn ikke fikk. Hun passet på at de tålte at hennes barn fikk ting de ikke fikk. Hun passet hele tiden på dem. Aller mest passet hun på at alle visste hvor utrolig slem mammaen til stebarna hennes var. Hun passet på at mammaen ikke fikk noen penger hun og mannen kunne bruke. Hun passet på at mannen visste hva som kunne kreves av ham og passet på at han ikke ga noe mer enn akkurat det. Hun passet på å fortelle om alle de urimelige tingene mammaen til stebarna hennes gjorde, det var jo helt uforståelig, hun passet jo så godt på. Hun passet også på at mannen hennes aldri tok hensyn til mammaen til stebarna, hvis han gjorde det var han slem mot henne. Selv om hun passet på alt dette, ble det ikke bra. De ufyselige stebarna elsket aldri henne like mye som mammaen sin og de sa ikke alltid takk for det de fikk. Dette fikk den snille stemoren til å bli sint på mannen sin som ikke passet godt nok på barna sine. Er de ikke skilt ennå, så blir de det nok snart. Snipp snapp snute.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 noen som er sinte for de ikke får nok hensyn, penger og oppmerksomhet??
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 he he:) Må være surt for hovedinnlegger..., dårlig råd, lite oppmerksomhet..., ja ja, livet er ikke alltid så enkelt. Heldigvis elsker barna henne!
Kreoline Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 Sånn kan man også omtale en stemor som ikke lar seg bruke som hushjelp og ikke er en skygge i sitt eget hjem. Slikt kan selvsagt lage problemer, når stemor protesterer og gjerne vil ha noe hun skulle sagt i eget hjem. Forskjellsbehandling mellom egne barn og helgebarn tror jeg nesten er umulig å unngå. Helgebarna må få det samme som boende barn når de er der og far må vie alle lik oppmerksomhet. Men til hverdags må man kunne kjøpe ting til egne barn uten at stebarn og barnas mor lager et nummer av at man ikke har kjøpt det samme til de. Snakke stygt eller ufordelaktig om en av barnas foreldre overfor barna gir barna en ekstra belastning som de skulle slippe å få med seg. Far har valgt å finne seg en ny kone da bør han få lov til å satse ordentlig på det, samtidig som han tar seg av de barn han har fra før. Har kanskje litt intrykk av at de som klager mest på dårlig råd og manglende innsats fra far, er de som faktisk ikke jobber selv. Til slutt gratulerer med sidens bitreste innlegg, det skal godt gjøres, men ingenting er umulig.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 Har også inntrykk av at de som er mest bitre, er de som ikke jobber selv. Klart at jobber man ikke, har man desto mer tid til å synes synd på seg selv, og tjener man ikke, har man ikke råd til å drukne sorgene sine heller...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #6 Skrevet 12. januar 2007 Hehe Føler alle stemødre her inne støtt av slike innlegg? Kan dere ikke se at det faktisk finnes mødre som har grunn til å klage på stemødre og/eller fedre? Denne siden heter mine, dine og våre barn. Det er ikke en side for kun stemødre. Men så lenge dere okkuperer siden (enkelte av dere er helt normale) så vil aldri vi andre kunne lufte våre problemer uten at noen biter hodet av oss. Det finnes stemødre som er vanskelige. Det finnes fedre som gir faen. Det finnes mødre som vil samarbeide, men som bare møter motbør. Det finnes mødre som er normale. Og btw: Om eksen var så utrolig jævlig som enkelte av dere har fått servert fra dere nåværende, hvorfor ble han og lagde barn med dem? Eller er han en dott som lar seg styre av dere også? Tror dere at dere evt. blir bedre omtalt neste gang?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #7 Skrevet 12. januar 2007 Jeg er HI og jeg er ikke bitter, men blir litt oppgitt over alle stemødrene som okkuperer dette forumet og som synes ute av stand til å se at saken faktisk har to sider. Ikke alle stemødre er selvrettferdige, men det finnes mange av den sorten her inne. Forumet heter ikke Stemorforum, det finnes faktisk også biomødre som oppfører seg ordentlig og som sliter med vanskelige samarbeidspartnere.
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #8 Skrevet 12. januar 2007 I så fall legger du med ditt innlegg kanskje bare stein til byrden og øker irritasjonen som eventuelt er der mellom stemødre og biomødre på denne siden..? Jeg er stemor til to selv, og har ingen problemer med å innrømme at jeg enkelte ganger har vært både bombastisk og selvrettferdig, og ment for mange ting for fort. 2 av mine venninner er alenemødre, og sånn sett får jeg se saken fra flere sider, noe som kanskje av og til er til hjelp i min relasjon til biomor og stebarn. Likevel har jeg behov for å drøfte ting, og har tenkt at dette er et greit forum. Har flere ganger hatt innlegg hvor jeg spesifikt har bedt om råd fra biomødre, så jeg er hvertfall ikke en av dem som ønsker biomøde ut av denne siden. Tvert om! Men slutt å vær så sint da.....
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2007 #11 Skrevet 12. januar 2007 det finnes både stemødre og forhenværende som sliter med sjalusi. den ene er sjalu på det som er og den andre er sjalu på det som var. det er da ikke noe revolusjonerende nytt i noe av dette. den som noengang har vært sjalu vet at det ikke er godt. men allikevel ville jeg heller ha vært nedfor og sjalu, enn en så trist person som sitter og godter meg over at andre ikke har det så lett, og se ned på den som sliter med sjalusi. snille mennesker gjør ikke det sånn helt uten videre.
Gjest Antarctica Skrevet 16. januar 2007 #12 Skrevet 16. januar 2007 Haha, den var morsom! Og som mor og heløgestemor kjenner jeg meg faktisk litt igjen, ja! Jeg passer på, jeg...men ikke riktig så godt som denne du beskriver her. For det er i mitt hjem alle disse relasjonene finner sted, det er i vårt hus alle fra ulike familiekulturer og oppdragertradisjoner skal møtes. I det andre huset skurer det videre som det alltid har gjort og ingen tilpasninger, kompromisser og fortløpende vurderinger må gjøres. Der er det en enehersker som gjør som det passer. Men HI: jeg har ikke egentlig så veldig lyst til å bli høyt elsket av mine stebarn. De var ikke grunnen til at jeg valgte denne mannen, han var grunn nok sjøl. Om de er glade i meg eller ikke spiller ikke så stor rolle for meg, for veit dere hva: de HAR en mor! De trenger ikke to....
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #14 Skrevet 19. januar 2007 til anonym 13:03 12.01.2007 Gud forby at det finnes minst en side der alle steforeldre kan få prate uten at alle de som ikke vet hva det vil si skal komme å si at de må ta hensyn - nok en gang...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #15 Skrevet 19. januar 2007 Det er helt greit at dere trenger det, men dette er faktisk ikke et forum kun for stemødre. Forumet heter Mine, dine og våre barn og er derfor like mye for meg som biomor som for deg! Derfor er det noen som reagerer hvis du ikke vil ta hensyn. Jeg er forresten ikke den anonyme du svarer.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #16 Skrevet 19. januar 2007 Godt svart Pashla! Helt enig med deg, bra sagt... hvem velger en mann pga barna hans? Hvorfor velge bort kjærligheten bare fordi han har barn fra før? Nei, kjære medsøstre, nyt livet og kjærligheten og ha et fornuftig og hverdagslig forhold til stebarna - ingen vil jo hverandre noe ondt innen familien. Biomor må gjerne gremme seg og skape dårlige vibber, men ikke bruk energi på henne. Glem henne hver gang hun melder seg! Ta en drink istedet:) Eller ring en venninne. Lei en film. Glem biomor og de sure fremstøtene hennes alt du kan!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå