Velve Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Fyttekatta, lillegutt datt ut av vogna! Vi har en brio tvillingtrille som jeg avogtil bruker til soving om dagen. Lillegutt er ikke særlig mobil enda og jeg har ikke satt på han sele fordi han verken setter seg opp eller snur seg enda. Dessuten ligger han i pose...Men det jeg ikke har tenkt på er at han kan åle seg oppover i vogna og falle ut ved hodeenden, under kalesjen (eller hvordan jeg skal si det...) I dag sov han ute og jeg gikk ut for å hente han da jeg hørte han gråt. Hva ligger der , tenkte jeg, når jeg så noe ved vogna. Herregud, det var babyen! Han gråt og var uten en skramme, heldigvis! Det er ikke noe høyt fall og det har nokk ikke gått så fort, men han kunne ha hektet seg fast..grøss...Huff, jeg er fortsatt skjelven... Kjære dere, BRUK SELER , selv på den minste lille tass...
dritgrei hei hei! Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 liten tass skal ha sele på, jeg lover deg! .... jeg opplevde det der i ei seng en gang... Jeg la lille tass i ei stor seng og satte stoler og greier alle veier og la ungen midt i senga og tenkte som deg ikke på at oppover var en vei... dunk sa det og der lå han.... mest forfjamset for det fallet var heller ikke særlig høyt, men fy flate så redd jeg ble, og full av alle slags vonde mamma følelser, men det gikk bra, og det gjorde det i dag også... pust ut og klapp deg selv på hodet for det gikk fint! :-) klem fra
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Uff, så fælt!!! Men som regel så ender det heldigvis godt med de små:-)) Det har tydeligvis vært den dagen i dag........sambo ble ranet på åpen gate på vei hjem fra jobb i dag (les Oslo) av to av våre nye landsmenn, med kniv...........say no more. Heldigvis og takk Gud for det, så endte det godt med sambo, ingen fysiske skader, men i sjokk og en pc fattigere. Men fy f...n så sint man blir når verste skrekken har lagt seg. Send dem hjem dit de kommer fra, så kan de herje med hverandre!!!!!! Grrrrrrrrrrrrr................er man ikke så blir man sier jeg.........resten holder jeg for meg selv!!! Sånn nå fikk jeg det ut............... Og Velve, jeg er kjempeglad for at det gikk godt med både lillegutt og sambo min:-))
Maud Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har opplevd det samme. Minstemann er en rolig fyr og sitter rolig. Da jeg fulgte ham til barnehagen, satt han derfor uten seler. Jeg stoppet utenfor porten og skulle åpne den, han lente seg fremover og vognas tyngdepunkt (Simo kombi) ble forstyrret og den tippet fremover. Minstemann møtte asfalten med panna... Det går heldigvis fra oftere enn fryktet, men jeg er enig - bruk seler alltid!
trebarnsmamma Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 begge mine to eldste har ramlet ut av vogna, skulle tro en lærte etter første gangen, men neida. Skulle bare snu meg bort et lite øyeblikk da for mellombror på hodet ut av vogna. Han slapp unna med en liten hjernerystelse, men jeg fikk en ekstra lærepenge. Etter det brukte jeg alltid seler.
Gla-mor Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Seler er kjøpt inn i går, for vi opplevde at eldste datt ut av vogna! Likte ikke å sitte i ro, så hun reiste seg og lente seg mot kalesjen på sportsvogna. Den var visst litt løs, så den datt av med ungen etter rett i asfalten. Resultatet var heldigvis bare et skrubbsår i panna, men det kunne ha gått verre! Uff. Så nå blir det seler på babyen med en gang, også i barnestolen.
Velve Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2007 Det er nesten usselt å føle en trøst over at jeg ikke er alene om å ha slurvet med selen... Har kjøpt sele tilbagvogna i ettermiddag og monterer nå sele i tvillingtrilla. Har tenkt å sove godt i natt, vel vitende om at det faktisk gikk bra! Sender en tanke til dagens ransoffer,- ikke noe trivelig i hele tatt! Bra han kom helskinnet vekk!
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 Huff, bra det endte godt! Tror det var noe lignende som skjedde med den ettåringen utenfor Bergen rundt juletider. Bare at han var så uheldig at han ramlet oppi ei bøtte med vann, med hodet først! Helt utrolig at det endte godt der også! Jeg er kanskje litt overforsiktig, så jeg har hatt seler på ungene i vogn og høystol fra de er rundt seks måneder. Uhell skjer så veldig fort! Uansett bra det gikk bra med den lille og at mor ikke fikk hjertefeil da du så at "noe" lå ved siden av vogna!
Ronja65 Skrevet 12. januar 2007 #9 Skrevet 12. januar 2007 Uff ja. Som regel går det jo bra. Thyra har fallt ut av dobbelsengen, og slog hodet i nattbordet. Det var ikke høyt, men det er ikke gøy. Det ser ikke ut som hun har lært, hun er rask som lynet bort mot sengkanten...
Reveenka Skrevet 12. januar 2007 #10 Skrevet 12. januar 2007 http://forbrukerportalen.no/Tester/ua/1115211508.01 Jeg har jo vært i barnvognkjøpmodus en stund nå, og raste rundt på nett for å sjekke forskjellige vogner - og da fant jeg denne testen!!!! Tar opp AKKURAT det du forteller hendt i din vogn!!!!
Reveenka Skrevet 12. januar 2007 #11 Skrevet 12. januar 2007 Og så glemte jeg å si: Så godt at det gikk bra tross alt!!!
♥Snulder Skrevet 12. januar 2007 #12 Skrevet 12. januar 2007 De fleste av oss har opplevd sjokket!! Men heldigvis går det som regel bra!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå