Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 ''''''Er det noen her inne som har hørt noe om at en orgasme eller to til dagen kan være til hjelp for å slippe overtid?? Vet at ved en orgamse så frigjøres hormonet oxytosin /(samme hormonet som lager riene) Altså sammentrekninger. Har spekulert litt .. Sikkert litt teit,men mamma gikk 17 dager overtid å det virker jo så kjipt.. ikke minst at det kan være farlig for mor/barn. Må være anonym i første omgang. heeh
selfangerkjerringa Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Jeg spurte jordmor om dette jeg Hun sa at det beste er samleie, men at orgasme (gjerne med tilhørende brystvortestimulering) kan være med på å stimulere livmora i det minste. Så det skader jo ikke å prøve... og så får du det litt kos underveis i ventinga
vidas Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har hørt litt forskjellig. Ved forrige svangerskap fikk jeg høre at grunnen til at samleie kunne hjelpe til å få fødselen igang, var noen stoffer i sæden. (jeg gikk 14 dager over termin og ble litt desperat etter hvert..) Det siste jeg hørte var at det ikke var selve samleiet, men det å få orgasme som kunne hjelpe på, så..hvem vet?
kristin2 Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Det stemmer at det er noen stoffer i sæden som er tilsvarende stoffer i den geleen de bruker ved igangsetting av fødsel. Husker ikke helt hva det heter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå