Gå til innhold

Går dette, tror dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør fordi jeg er ny som aleneforsørger. han flytter ut i dag og ingenting er bestemt med hus og deling ennå. Bortsett fra at jeg skal ha hovedomsorgen for barna på 2 år.

Jeg har fast jobb og nå ( i skatteklasse 1) utbetalt 21.000. Hvis jeg kjøper ham ut, vil jeg ha faste utgifter på 15.000 pr mnd. Da er alt tatt med utenom mat og klær. Altså 6000 til mat, klær og uforusette utgifter. Jeg skal IKKE ha bil ;-) Far skal ikke betale bidrag, men dele 50/50 på barnehage og klær osv til ungene...

I skatteklasse to, vil jeg nok få litt mer å rutte med....

Men dere som har erfaringer.....skal jeg beholde huset og satse på at dette er et regnestykke som holder oss mette? :-)

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer til å gå kjempe fint! 6000; ville jeg hvertfall klart meg helt suvurent på,har 2500; til mat+klær nå i mnd.

Du kan også søke om bostøtte!

Lykke til vidre;)

Skrevet

Ahhh!

Tuuusen takk! Ja, jeg tror jeg har det kjempebra i forhold til mange som virkelig strever. Ble usikker :-/

Tusen millioner takk :-) Vil så gjerne at guttene mine skal få vokse opp i dette huset!

Skrevet

Du får ikke bostøtte.

Men du får jo bidrag for en mer enn det du har.

Os får du heller ikke, for da må du tjene mindre enn 25000 brutto i mnd.

Skrevet

Nei, jeg får nok ikke bostøtte. Og OS vet jeg ikke hva er. Er ikke så opptatt av det.

Skrevet

Og så meinte je barnetrygd og ikke bidrag *S*

Skrevet

Du taper på å dele barnehage og klær, du får dekket 64 % av barnehagen av tk, og da er det ikke mye igjen du må betale. Du får barnetrygd for ett mer barn og mindre skatt. Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg tatt bidrag, handler ikke om å være snill eller slem mot barnefaren, er jo til barna

Skrevet

hvorfor får jeg dekket 64 % av barnehageutgiftene? Har ikke jeg litt for høy inntekt?

Når jeg går på bidragskalkulatoren taper jeg stort på å ikke dele barnehage og klær....bidrag blir samlet 2660 ...det er søren ikke mye penger...

Skrevet

nei..tror du kan få dekt 64% ja

ville nok heller satset på bidrag jeg da.

Skrevet

Jeg får ikke dekt noe til barnehage, betaler høyeste satsen... Får dere det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...