dritgrei hei hei! Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 jeg følte jeg måtte rope litt for jeg ble så glad av studiene dine.... fortell så mye du kan! Hva er det artigste du leser om og lærer om? Hva vil du jobbe med? Hva vil du tenke på? fortell fortell fortell.... i alle fall litt da.... :-)
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Hm? Hvorfor ble du glad? Hva vet du om studiene mine? Har jeg skrevet noe annet enn at jeg hodler på med doktorgrad i pedagogikk? Ble du glad av det? Ok... :-) Det jeg arbeider med, er skoleledelse og skoleutvikling. Mye sosiologisk... jeg er egentlig sosiolog, men har allmennlærerutdanning i "bunnen". Har undervist litt, men har selvsagt ikke rukket å få så mye praksis med mine 31 år! Jeg begynte å undervise på lærerskolen for 3 1/2 år siden, og begynte som stipendiat for 2 1/2 år siden. Jeg kommer til å undervise mest skoleledere etter hvert, i og med at jeg tar doktorgrad i skoleledelse. Det artigste jeg leser og lærer om? Øh... Artig? He, he... "Artig" er kanskje ikke det ordet jeg vil beskrive det med! Men... det er litt artig å analysere, finne sammenhenger... Snakke med folk ute i skolen og se hvor entusiastiske mange er! Hva jeg vil tenke på? Jeg vil tenke på hvordan vi skal få en god skole!
dritgrei hei hei! Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2007 hehe.... jeg vet ingenting om studiene dine, fordi du holder på på et nivå jeg aldri vil nå, men jeg vet at pedagogikkk er det artigste som finnes... Jeg kan såklart styre min begeistring for detaljerte teorier som ikke holder mål, men det å lese om og diskutere utviklingspsykologi, forstå mennesket og menneskets behov - det er artig! Jeg skjønner ikke at du stiller spørsmålstegn ved at pedagogikk er artig... :-) Men du tar jo doktorgraden, og det hadde du aldri begynt på om du ikke ville noe med det, og syns det er artig. For et fantastisk felt å jobbe på - skoleledelse, ingenting er vel viktigere enn det. Riktignok kommer pengene fra oven, men det er skoleledelsen som forvalter midlene, og om ledelsen ikke kan de lure, gode tingene så har jo ungene tapt... Jeg heier på deg!!!!
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Joda, det er da artig! :-) Pedagogikk er artig, sosiologi er artig, ledelse er artig.... Det er artig å lære, artig å kunne, og dem som tar doktorgrad MÅ være kunnskapshungrige. JEG er det, men du vet... Hadde jeg hatt en annen jobb - hvis jeg f.eks, hadde hoppet av etter lærerskolen og jobbet som lærer - da hadde jeg sikkert vært desperat etter å lese og å lære mer! Men det er nå engang det jeg gjør om dagene nå, stort sett... Leser, grubler og analyserer! Da får en behovet litt dekket! Det blir ikke bare "artig" hver dag, men en jobb. Man må se på det som en jobb, og ikke forvente at det er artig hele tiden. Da blir man skuffet! Men jeg kunne ikke ha tenkt meg en annen jobb. Jeg får holde på med det jeg er mest interessert i. Jeg synes skoleledelse er viktig, og takk for at du også synes det! Men det finnes også mange andre viktige ting... Tusen takk for at du heier på meg! Jeg heier på deg også, og håper at du også finner ut hva du skal satse på (Jeg var like gammel som deg da jeg fant ut hva jeg skal bli når jeg blir stor).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå