Gå til innhold

andre her som har blitt stipulert tl forventet fødselsvekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lå hvis akuratt på gj.snitt å legen tippa 3600.. Tar der selvsagt me en klype salt. Men koselig å danne seg et bilde..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 ultralyder fra uke 36 har vist ca 4kg til termin. Selv tror jeg større.....

Skrevet

UL uke 37 viste en beregnet fødselsvekt på ca 4.2kg ved termin 8.jan. På undersøkelse 2.jan mente de hun var større - de antok mellom 4.5 og 5kg ved termin. Jenta kom til verden 4.jan, og veide da 4845gram :)

Skrevet

holdt nevøen min i armene for noen uker siden, søte lille nurket på ca 3600g. Men så slo det meg, han var jo ikke så liten egentlig, jeg fikk plutselig i hodet mitt "HJELP! om noen uker skal jeg ha noe så stort som dette ut gjennom det lille hullet der nede..."

Skrevet

Babyn min er antatt å være 4,7 kg ved fødsel.. Han er 30 % større sier de.. Spent jeg!!

Skrevet

Jeg har fått estimert gutten til 3950 pr i dag uke 38+2 så da er det vel bare til å plusse på ca 400 gram til da!!!!

Men som de sa på sykehuset, de klarer aldri måle nøyaktig, så pluss/ minus 10% av dette kunne det være!!!!

Skrevet

Var på UL 2 uker før termin, og fikk estimert babyen til 44% over normalen, som skulle tilsi ca 5 kg ved termin. Han var 4950 g da han ble født, så de estimerte ganske nøyaktig. Var planlagt keisersnitt.

Skrevet

Jenta vår ble estimert til 2440 da jeg var 33+4. Beregnet til 3500 - 3800. Forventer egentlig en litt større jente... Aner meg liksom at hun bare vokser og vokser der inne...

Skrevet

JM har bare kjent utenpå magen og tippa 3300 ca, men skal på ny UL i uke 38 så da får vi et bedre svar... :)

Skrevet

Min har blitt estimert til rundt 3660 gr slik søsteren hans var, men har har over gj.snittet stort hode!!!! Er spent på om den vekten stemmer for hans far var over 4500 gr, men gikk også 14 dager over termin. Noe jeg ikke kommer til å gjøre pga sv.skapsdiabetes. Blir satt igang litt over termin hvis han ikke har kommet ut før....

Skrevet

Med min første ble jeg bare målt utpå magen, og da trodde de han skulle være mellom 2500-2900gram, og siden jeg var så lav selv(er bare 152cm), trodde hun at babyen ville være max 45-49cm.

Men sånn skulle det ikke gå, for han var 3450g og 52 cm lang:) Denne gang skulle jeg få UL når det nærmet seg, så det blir spennende å se!!

Skrevet

Er blitt beregnet til ca 3200 gram, men tviler masse, for gutten jeg fikk fem år siden var nesten fire kg. (3860) Føler meg ikke noe mindre denne gangen.

Skrevet

de fikk ikke helt korrekte mål av magesekken hennes på UL nå forrige dagen (uke 35+3).. da veide hun 2200 ca, men legen mente hun veide ca 2500, hvilket skulle tilsi 3300 omternt ved fødsel. Jeg tror ikke jeg får et barn under 3500- de to andre har vært hhv 3680 og 3750..

men når hun kommer, får vi se.. Jeg skulle heller ønske jeg visste hvilken dag hun kom på!!

Skrevet

Ble tippa å være ca fire kg. Dette bare ett par uker før fødsel. Ble født til 3200 g

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...