Gå til innhold

Ville dere reist fra barnet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...deres i 4 dager, når det er 8 mnd?? Årlig danmarkstur med jobben, men jeg er veeeldig i tvil om jeg har lyst til å reise.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig hadde ikke klart å reise så langt vekk, så lenge fra lillegull. :o)

Skrevet

Ja det ville jeg gjort :) Var på jobbtur til Berlin da vår eldste var 10 mnd, det gikk kjempefint det. Godt for far å få hele ansvaret, og uvurderlig for mor å få litt tid for seg selv! så lenge hun ikke er avhengig av puppen tror jeg det går helt fint, og at dere begge to vokser på det.

Skrevet

Pappan kan være hjemme:) Jeg ville dratt. Dra med god samvittighet!!

Skrevet

Hvis du ønsker det, tror jeg både pappaen vil kose seg veldig masse med litt alene tid med barnet (vi kan kanskje ha litt tendens til og overstyre litt, jeg selv gjør det hvertfall innimellom...) og du får litt alene tid. Trenger hvertfall ikke ha dårlig sammvittghet hvis du reiser, selv om det er sårt å reise fra nurket:)

Skrevet

har hørt av en psykolog at man ikke skal være så lenge vekke fra barnet sitt før det kan prate og sette ord på følelsene sine, ca ved 2 års alder. det kan skape en splid som blir vanskelig å reparere.

jeg personlig ville ikke klart det - ville lengtet meg mest ihjel! og tenk så mye barnet ville lengta uten å skjønne noe som helst!

skjønner godt at du er i tvil! men så er det du og du alene som vet om dette går eller ei!!!

Skrevet

Det ville jeg helt klart gjort! Ha det moro på dansketur ;)Har selv en på 9,3 mnd og er alene med ham, så jeg blir gjerne med jeg og! he he...

Skrevet

synes absolutt du kan reise... selvsagt vil du savne barnet men det er viktig at man klarer koble litt av også.. dessuten viktig at paapa får litt aleneansvar synes nå jeg.. hvorfor skal han kunne reise og ikke du f.eks.. han er jo forsørger på lik linje mener nå jeg.. kun den puppen som gjør det annerledes.. nei, reis med god samvittighet!!!

Skrevet

Jeg hadde nok ikke klart det så lenge nei.Men det er jo opp til deg... 4 dager er jo en hel evighet for en på 8 mnd.

Skrevet

Ja det hadde jeg.

Skrevet

Jeg hadde reist! Tror kanskje jeg hadde savnet lillegutt fælt, da, men godt å få litt fri også.

Som jeg har sagt før her inne, så synes jeg det grenser til hysteri når folk svarer med at det kan være farlig. Den eneste dette er ille for er deg! God tur :)

Skrevet

går sikkert helt fint, men jeg hadde ikke gjort det.

Skrevet

Var borte fra eldstejenta en helg da hun var 6 mnd. Hun var hjemme med pappaen. Det gikk kjempefint! Pappaen koste seg glugg i hjel , når mamma ikke kunne blande seg inn. Og mamma kom hjem etter en skikkelig fin helg hvor hun bare kunne være seg selv og ikke mamma. Tror neppe jenta har tatt skade av det !!!!! Det er jo to foreldre ikke bare 1.

Skrevet

Da førstemann var 8 mnd skulle jeg ha 7 eksamener og jeg sendte han av gårde til mine besteforeldre i 12 dager. Fikk nettopp sjokk da jeg leste det i albumen hans! Kunne aldri gjort det nå, kjenner jeg.

Poenget er at størstegutten min er det tryggeste, selvstendigste, gladeste og snilleste barn man kan tenke seg, og det har han alltid vært:-) Tror overhode ikke at han tok skade av det.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke klart å reise så lenge bort fra gutten min når han blir 8 mnd.Klarte det ikke med jenta mi og hvis det er første gang,hadde jeg i alle fall ikke klart det.Når barnet er blitt året kan det begynne med en natt borte fra meg,men selvfølgelig tror jeg ikke barnet tar skade av å være borte,hvis det er ansvarlige voksen som har det,klarer bare ikke å være borte fra det.

Skrevet

hm.. trur det hadde gått fint her viss pappan hadde vært hjemme lammin.. viss det er som ei her over skriv at man ikke skal være borte fra ungen før den kan sette ord på følelser så hadde det vel vært best om pappa hadde vært hjemme ! stole helt å fult på at di da hadde hatt en kjempe fint tid i lag!

Skrevet

Ja.

Jeg skal på kurs i 2 døgn om noen uker, da er jenta mi 6 mnd. Stoler fullt og helt på at pappaen greier brasene. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...