Gå til innhold

Hva skjer hvis man.....


**bambi22**

Anbefalte innlegg

Driver å adopterer ett barn,og man blir gravid?

Noen som hørt noe om det!

Husker det skjedde med ei jeg jobbet sammens med,men hørte ikke hvordan det gikk,bga hun sluttet!!!!

 

Evt noen som vet av noen nettsider vi kan skikke på?

Vi skal mulig adoptere om ett par år!:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må da avslutte adopsjonssøknaden, og kan eventuelt sstarte ny utredning for adopsjon når det yngste barnet (det som var i magen) har fylt ett år. Man må da starte på nytt, med ny utredning, siden familiesituasjonen nå er endret.

 

Det skal forøvrig være minimum to år mellom det yngste barnet og det nye adoptivbarnet. Hos bufetat praktiseres det ofte slik at man ikke får godkjenning før det yngste barnet har fylt to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvor du er i adopsjonsprosessen. Det er faktisk ikke så uvanlig at man blir gravid når man nettopp har adoptert fordi man da gir slipp på stresset og presset man har slitt med mens man prøvde å bli gravid. Det blir vel sikkert en litt strevsom tid da, hvis man både skal være nybakt adoptivmor og samtidig være gravid, men det går seg til tror jeg og det blir jo 2 barn med liten aldersforskjell som kan ha mye glede av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man oppdager at man er gravid midt i en adopsjonsprosess. Skal man da gi umiddelbar beskjed om graviditeten, og til hvem, eller gjør man lurt i å vente litt? Finnes det noen "fasit" for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I søknaden om adopsjon som sendes bufetat via kommunen, skriver man under på at man underveis i prosessen plikter å undette om alle endringer som man forventer skal skje, eller som skjer. Det samme står på godkjenningen når man kommer så langt. Man må også informere adopsjonsorganisasjonen om dette. Så skal man følge lovverket, plikter man å informere umiddelbart etter at man finner ut man er gravid.

 

Mange som er i en adopsjonsprosess velger kanskje å vente med å informere kommunen/bufetat/adopsjonsorganisasjonen til man er over 12 uker på vei, for å være sikre. I de fleste ledd får man også anledning til å "ha saken på hold" til man er kommet over den mest usikre perioden.

 

Dersom saken er sendt til utlandet når man oppdager man er gravid, bør man melde fra umiddelbart av en enkel grunn: Ofte blir søkerne koblet sammen med et konkret barn lenge før søkerne vet om dette selv (mange land gjøres det juridiske arbeidet for å frigi barna knyttet opp mot en konkret familie). Dersom dette har skjedd når søkerne trekker saken, må barnet tilbake i køen. Dette kan gjøre at barnet må være opptil ett år lengre på barnehjem, samt i noen få tilfeller kan det føre tilat barnet aldri blir adoptert grunnet alder..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi ventet på godkjenning fra BUFETAT når jeg ble gravid. (Vi hadde ventet i 2 mnd. og saksbehandlingstiden var 6 mnd.)

 

Vi valgte å vente med å si i fra til vi fikk godkjenningen vår på at vi var blitt godkjente, da var jeg drøye 4 mnd. på vei.

 

Vi fikk da satt saken vår på vent til fødselen var over. Får ikke igjen noe av pengene som er innbetalt. er saken allerede sent adopsjonslandet får du igjen det som ikke er brukt opp av saksbehandlingen i utlandet.

 

HVis vi nå velger å adoptere i tillegg må vi begynne helt på nytt igjen.

 

Og for de som lurer: jeg har fått beskjed om at jeg IKKE kunne bli gravid og regnet derfor ikke med at det var noen vits i å bruke prevensjonsmiddel.

 

Det er ikke noen heldig situasjon å komme opp i det var helt jæv.....

 

Skulle vi da si fra oss adopsjonen og sammtidig miste så ville det følt ut som vi ikke bare mistet ett men 2 barn.

 

Så hvis dere har planer om å adoptere anbefaler jeg hvis dere ikke har skikkelig bevis på at dere ikke kan få barn sammen og bruke prevensjon. for det psykiske her er ikke godt å leve med når du står emd ett bein i hver retning.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...