Verdens tøffeste mamma Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Ja, nå nærmer tutta vår seg jammen åtte måneder. Hun drikker godt og er god og rund og herlig. Introduserte fast føde for henne littegrann fra hun va ca seks måneder. MEN hun liker ikke mat.. Vi har tatt det med ro. Ikke stresset med noe. Prøvd ulike grøtsorter og middag i pittesmå mengder, men hun vil rett og slett ikke ha mat. Hun spiser til nøds litt maisgrøt til frokost og kvelds men det er langt unna en porsjon. Melk er det beste hun får så det går på høykant!! Jeg prøver og prøver men hun spytter ut, skjærer grimaser og i verste fall brekker seg. Maten er veldig finmalt.. Har dette noe med at hun er prematur. (2 mnd)...???? Skal jeg bare fortsette? Hun er selvsagt mye oppe om nettene nå som hun krever mer mat og ikke vil ha fast føde. Ikke det at det gjør så mye, egentlig men jeg skal jo snart begynne på jobb og da hadde det jo vært greit å ha innarbeid dette med maten.. Er kjempetakknemlig for svar!
Anja Annonym Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 ......hadde det samme problemet her ei stund. Helt til jeg fikk tipset om å dra til Sverige for å handle knøttis-mat. Tøtta mi er også 2mnd prematur og dysmatur i tillegg. I SVeriger der har dem nemlig "middagsmat"-på-glass for 5 måneders babyer. Jeg dro over og kjøpte noen prøvesmaker, og dro tilbake uka etterpå og kjøpte inn en 50 glass i forskjellige smaker. Den maten der er nemlig ekstra-ekstra finmoset, få sorter og ekstra mild. Og tydeligvis utrolig god, for plutselig fant tøtta mi ut at dette var godt og gapte noe helt utrolig. I tillegg fant jeg ut at matingsposisjonen også hadde mye å si. Tøtta mi foretrakk å sitte nesten rett opp og ned på fanget. Jeg ga glass beregnet for 5- og 6-måneders babyer til henne til hun var nesten året. Da hun lærte seg å stå oppreist, fulgte jeg rådet min utrolig kloke hs ga; Legg knøtte knøttsmå biter med mat hele stuebordet rundt. Ungen lærer seg å ete biter og gå samtidig.... Fungerte perfekt her....
mysig Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Tulla mi likte heller ikkje mat. Det er nå over 2 mnd siden vi begynte med maisgrøt og etter mye om og men har ho endelig begynt å spise litt. Til å begynne med brakk ho seg og harket og hostet masse. Ble lei og grinete etter noen få skjeer og snudde seg bort. Grøt er ho ikkje noe særlig glad i ennå, blir fort lei og sliten av å spise, men det går bedre med frukt og middag. Ho har hele tiden likt pære så den første tiden blandet eg det med middagen for å få henne til å spise. I dag drikker ho sviskesaft fra vanlig glass, spiser det meste av frukt(men eg tør ikkje gi ho banan, ho har så problem med magen) og av middagene er det lapskaus og pasta med skinke fra HIPP som er mest populært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå