Gå til innhold

Noen alenemødre her med to barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye får dere i barnebidrag fra barnas pappa? og hvor mye tjener han?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer også an på hvor stort samhver han har og hvor mye du tjener.

Vi tjener omtrent likt, og jeg får 2180 i bidrag for to barn.

Har samvær annehver helg, dvs 4 døgn pr mnd.

Regn ut på bidragsveilederen på nav.no

Skrevet

Kommer også an på barnets alder og om det er tilsynsutgifter. I tillegg beregnes det også evt. ekstra barnetrygd, kontantstøtte og barnetilsyn inn i dette.

Et utrolig komplisert regnskap egentlig, unødvendig tungvindt.

Skrevet

Nei, syns ikke det er tungvindt.

Tallene skal jo ta hensyn til alt.

Skrevet

Glemte *s*

Far har inntekt på 200 000 og jeg har inntekt på 400 000. Han skal betale 1450 for eldste og 1400 for yngste. Han har mindre enn vanlig samvær, altså i samværsklasse 2-3 netter.

Skrevet

Da får du mye, jeg har 170 000 i inntenkt. Far har 250 000. HAn har 0 samvær og betaler 1600

Skrevet

Mye? Barna er store og koster dermed også ganske mye. Far bidrar med null niks i den store sammenhengen.

Skrevet

jeg har 2 barn, hvorav den ene i barnehage (får ikke dekket barnetilsyn da jeg er hjemme med minste). Jeg har kun OS (det tilsvarer vel ca 110 000), far tjener ca 300 000. Far har ikke samvær, og betaler 3000 imnd tilsammen. Det er nok mindre enn hva han måtte betale om vi gikk gjennom trygdekontoret (vi har pdd privat avtale). Dette fungerer greit, og han kan også finne på å være behjelpelig med litt ekstra når er store/dyre ting ungene trenger (type, nye vinterklær/dko til 2 feks:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...