Gå til innhold

Okei.. har funnet ett studie via nki jeg ønsker å ta...... +

Anbefalte innlegg

Skrevet

at når jeg er ferdig med det kanskje jeg velger ett til.

Får man virkelig stønad som skal dekke kostnaden til studiet??

Evt flere studier som gjør utdannelsen sikrere/ gjør meg mer attraktiv på arbeidsmarkedet.

Når jeg leser på siden til nav, får jeg inntrykk av at det kun gjelder studier ved ett skolested, men har jo skjønt det også gjelder nettstudier.

Må studiet gi en yrkestittel eller kan det være kurs også?

Prøvde ringe nav nå, men der var det som vanlig ingen som kunne svare meg før til uka!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant også et studie jeg bestillte, og hatt også fått høre at man fikk støtte fra NAV, da ting var kommet på plass ringte jeg og forhørte meg på NAV en gang til grunnet et spm i søknaden om utdanningsstønad...

NEI du får ikke noe støtte...

neivei?...Grunnet at utdanningsstønad var beregnet på de som gikk fysisk på skole, ikke fjernstudier..

Men vet jo om andre som har fått det innvilget,

ja da var det en annen sak, fordi hver sak ble behandlet individuellt.

Men jeg fikk altså ikke,og endte opp med å betale studiet selv.....:/

Skrevet

Såpass...

Skjønner ikke hvorfor de må utvise så stor forskjell. Klart hver sæknad er individuell, men problemet deres er vel at lovverket er så difust at de ikke vet hva de kan gjøre.

Noen andre her sier jeg det går...

Må ringe mitt lokale nav i morra da skjønner jeg.

Skrevet

Den gang i tiden jeg mottok utdanningsstønad fikk jeg heller ikke dekket om jeg gikk nettstudie. Ei heller fikk jeg stønad til barnetilsyn, for jeg var jo hjemme likevel. At jeg studerte fulltid via nett var en helt annen sak :/

Skrevet

Snodige regler de skal ha.

Hvorfor gjøre det så vanskelig for oss?

Må da være bra for dem om vi får oss noen papirer, kontra å ikke få noe som helst.

Skrevet

Hei! Jeg tar generell studiekompetanse som fjernundervisning ved NKI. Når jeg er ferdig med det skal jeg søke meg inn på høgskolen. (bachelorgrad)

Tar ikke nok fag til at jeg er 100 % student. Tror de utgjør ca 66 %. Får derfor dekket 2/3 av utgiftene til kursene.

Sønnen miner 100% i barnehage, og jeg får stødad til barnetilsyn.

Får også utvidet OS.

Skrevet

Og dermed steg håpet mitt igjen :D

Har generell studiekompetanse da, men vil gjerne gjøre noe videre nå.

Skal uansett ringe i morra, så skal komme innom her og fortelle hvordan det gikk.

Skrevet

Her er det mye individuelt ja, og snedige meninger og regler. Det beste er å kontakte den som kjenner deg best på trygdekontoret, eller nav. Jeg går alltid til henne når jeg lurer på noe, og da får jeg et sikkert svar før jeg søker på ting. De kan jo ikke forskjellsbehandle folk....

Fikk støtte til allmenn pbg i fjor, og nå til organisasjon og ledelse via nks/høgskolen i lillehammer. Det studiet gir meg bare 30 studiepoeng, og jeg kan fortsette, men ingen spesiell yrkestittel. Fikk dekt nesten hele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...