cattis Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Noen her som lå på AHUS i høst.Hadde vært så koselig å høre hvordan det går med dere.
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 var på AHUS i oktober... Når var du?
cattis Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2007 September/Oktober. Jeg er mammaen til Celine
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 mammaen til Maja hvordan går det med dere?
cattis Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2007 Hei, hei!! Det går kjempe fint. Hun har blitt så stor, 5200 og 60 cm lang. Nesten rart å tenke på hvor lita hun har vært. Hvor lenge ble dere på sykehuset? Hørte dere kom raskt inn på voksestua, snakker mye med mammaen til Emil.
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 så bra vi var på sykehuset i 3uker... vi kom vel inn på voksestua den dagen dere reiste hjem.. alt har gått kjempe bra hun følger kurven bra og veier 4600 og er 52cm. vi har vært innlagt på barneavd en gang etter vi kom hjem,fordi hun ikke holdt på maten... bare kasta opp alt... også hadde hun perioder der hun sluttet og puste,skikkeli skummelt! men det går heldigvis bra nå! Tenk så små dem var,helt utrolig... Maja er 3mnd i morgen! Er alt bra med Emil? du må hilse dem så mye.... Tror forresten jeg så dere på ski storsenter en dag før jul,men var så usikker på om det var dere!
cattis Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. januar 2007 Så bra det har ordnet seg for dere. Vi har slitt veldig med jern tilskuddet. Hun kastet opp så spystrålen omtrent sto i taket,men det har heldigvis bedret seg.Alt er bra med Emil, han har blitt den storsjarmøren, kjempe nydelig. Jo vi var på storsenteret en dag før jul, du skulle ha ropt på oss.. Du får gratulere Maja med dagen i morra.
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 10. januar 2007 #8 Skrevet 10. januar 2007 så bra at alt er bra med Emil også vi har slitt litt med jern vi også,gir hun bare 1ml 1 gang om dagen i stede for 2... spystrålen var akkurat som du sier her også... helt utrolig at det kan være så mye i en så liten kropp! Hvordan går det med soverutiner hos dere? i det siste har Maja sovet hele natta !! helt utrolig deilig. på dagen får hun mat hver 4t ca. Hun har begynt å lage masse ordentlige pludre lyder og har slutta å presse... så hun smile ordentlig for første gang i jula... blei helt rørt jeg
cattis Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. januar 2007 Vi gir 1 ml i hele døgn dosen (hun får mme) det er den eneste måten vi får i henne jern. Har prøvd absolutt alt!!!Celine har sovet hele natta den siste mnd. Legger henne ca 22 og hun sover til 7-8. Er utrolig delig. Hun variere veldig når det gjelder mat,den siste uka har hun nesten ikke spist mens i jula spiste hun 1 liter mme. Pressingen er nesten borte nå snakker hun i vei hele dagen. Er litt knirking enda om natten. Smilet kom i jula her også så nå smiler hun stort sett hele dagen. Er kjempe koselig.
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 10. januar 2007 #10 Skrevet 10. januar 2007 så man kan blande jern i melka...? jeg blander vitaminene i melka men jern gir jeg i sprøyter, hadde vært enklere å ha den i melka. Gir også mme... hun spiser ca 120ml per måltid også har jeg faktisk litt melk fortsatt,så jeg ammer før hun får mme! Flytta maja fra kurven og over i sprinkelseng i går,måtte le litt da.... hun så plutselig så liten ut igjen... hehe! fikk jo plass til å ligge på tvers! Har du vært på barselgruppe enda? jeg var på gruppe med folk som fødte i oktober men barna dems var så enooormt store i forhold til maja,så alle lurte på om Maja akkurat var født! - nei FAKTISK ikke.... kanskje litt hormoner som henger igjen! hehe..
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #11 Skrevet 11. januar 2007 Hallo!!!!! Så koselig å høre fra deg igjen cattis, det er mamman til Jenny Marie som svarer! Vi var jo endel sammen både på den innerste stua og på voksestuen. Jenny Marie har blitt en ordentlig plugg på snart 6 kg og ca 60 lang! Hun spiser godt og har det stort sett bra. Vi har vært innlagt på barneavdelingen to ganger i ettertid, pga surkling og tett hals. Nå har hun fått diagnosen prematur astma, så vi inhalerer stadig vekk! Har kontakt med et par andre som vi møter med jevne mellomrom, også. Kjempekoselig! Ellers spiser hun ca 160ml til hvert måltid, men hun har jo alltid vært en storspiser, og har sovet hele natten leeenge. Nå har vi prøvd å snu døgnet litt, for hun har sovet så lenge om morgenen. I dag angret jeg litt, da hun bestemte seg for å våkne klokken 7, istedenfor klokken 10 som hun pleier. Men man får jo mer ut av dagen da! Koselig å høre at alt er bra med Emil også, han var jo syk han stakkars sist når vi var på øyekontroll. Vi burde egentlig ha fått til et "barseltreff" alle som var der i høst, savner faktisk å prate litt med "gamle kjente" utenom de jeg har hatt kontakt med, da. Vi får holde kontakten her i allefall! Hils til Celine fra Jenny Marie da!
cattis Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 11. januar 2007 Åhhhh hei!!!!!!!!!!!!!!!Gamle kjente,så koselig.Så stor "knirker`n" har blitt.Skikkelig plugg ja. Får håpe den astmaen er noe hun vokser av seg. Celine sover hele natten nå og det er så deilig. Med oss går det stort sett bra, er noe som har låst seg i nakken hennes så vi har noen turer til fysio på AHUS men det er jo tng som blir bra. Hvis du lager deg en profil kan jeg sende deg mailadressen min som privat melding. Har ikke lyst til å legge den ut her. Hils så mye tilbake til Jenny Marie Vi snakkes.
Gjest Skrevet 11. januar 2007 #13 Skrevet 11. januar 2007 Nå har jeg laget en profil! Er ikke så veldig teknisk anlagt! De hadde gjort en glipp på ahus ang fysio med snuppa vår, så de hadde ikke sett på henne en eneste gang. Dette kom frem da vi var innlagt en hel uke i desember. Da var det en sykepleier som synes at hun var litt skeiv i hodet (og det er hun) Hun spurte om vi gikk til fysio, når jeg da sa at vi ikke hadde hatt kontakt med fysio, fikk hun tak i en på sykehuset. da fant de ut at de ikke hadde henne i systemet! Litt v en glipp i løpet av 10 uker, uten en eneste sjekk!!! Spurte jo når hun lå der, men fikk svar om at de sikkert hadde sett på henne når vi ikke var der.... Men er ikke stiv i alle fall. har blitt henvist til kommunefysio, men der kommer vi vel ikke inn før hun skal konfirmeres! Helsestasjonen her er også utrolig dårlig, har bare vært på en kontroll, ingen vaksine (pga astma- tett), og har ikke vært på barseltreff.... Er skuffet over tjenesten, spesielt siden vi har hatt nok med alt annet siden hun kom til verden.
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 11. januar 2007 #14 Skrevet 11. januar 2007 Jeg har inntrykk av at helsestasjoner har lite erfaring med premature.... når jeg kommer med spm om div. ting så kan dem ikke svare på det. Syns det er dårlig...
cattis Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #15 Skrevet 11. januar 2007 Helt enig. Føler meg helt hjelpeløs.Det eneste de er opptatt av er at hun skal ta de andre igjen på vekten. Legen forsto ikke at hun ikke kunne holde hodet selv enda på 3 mnd kontrollen. Vi prøvde å forklare at hun egentlig barel var 1 mnd men det forsto ikke legen. Vanskelig når sykehuset ikke vil ha noe oppfølging av henne og helsestasjonen ikke kan hjelpe oss
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 11. januar 2007 #16 Skrevet 11. januar 2007 Vi dro jo hjem fra sykehuset i NAT og sonda hun hjemme i 1uke... da var det en på sykehuset her 3 ganger i uka,da hadde vi samtidig møte med helsesøster så hun fra sykehuse kunne fortelle hun litt om premature og hva vi hadde opplevd på sykehuset osv... det var kjempe bra....! men legen der prøver jeg å unngå.... samme skjedde med meg som du sier,hun lurte på hvorfor hun ikke klarte å løfte hodet selv så bra som hun burde. og sa når jeg kom inn... "Oi hun var liten..."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå