Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Er i full gang med å handle inn utstyr til den lillle kommer. Det er vår første, så det blir endel. Jeg kommer til å kjøpe det meste nytt, men prøver selvfølgelig å lete opp litt kampanjer og kjøpe på salg. Er det noen som har en ca oversikt over hvor mye alt kommer på? Kjempegla for mange svar.....
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Dette er også vår første. har vel brukt ca 6000-7000 hittil. kjøper det meste nytt. har kjøpt brio kombivogn, seng fra barnas hus, bilstol brukt, vippestol også brukt. baby bjørn bæreseler brukt. fått vognpose etter sambo men resten skal jeg ha nytt. madrasser, babycalling, klær, og annet stasj.
mayaya Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Vi kjøper inn alt selv, ingen ting fra familien, og handler nytt siden det er førstemann (med tanke på gjenbruk).. Og tør ikke en gang tenke på hvor mye det blir!!! Begynte tiiidlig da, med vognkjøp først, og har enda ikke kommet halvveis.. Men totalsum? Oh, mellom 15 0g 20 tror jeg.. Sinnsykt!
Linda og lille Oskar Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 vi har kjøpt litt brukt og litt på salg:) brukt- stellekommode (500kr) og vogn (3500kr). bilsete (1000kr på salg), sengepakke- dyne, pute og madrass (1600kr på salg), babybjørn bæreseler ( 500kr på salg), babybjørn vippestol ( 500kr på salg), bleiebøtte (200kr på salg). Vi har fått en brukt voksipose og alt av sengetøy.. har ikke kjøpt så mye klær siden vi ikke vet om det blir gutt eller jente. dette er vår første... er jo ikke alt vi trenger med en gang da, men synes det er greit å kjøpe ting vi uansett skal ha når det er på tilbud:)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 Simo vogn m/regntrekk,myggnett, stelleveske og tynn pose: 6000,- Hvit sprinkelseng: 1600,- Madrass: 600,- Overmadrass: 600,- Dyne seng: 200,- Heiltre stellebord: 3000,- bilstol m/base: 1700,- voksi: 900,- (ny) babycaling: 1000,- Handlet alt dette på en plass så fikk så fikk litt rabatt og bet 12000,- tilsammen. Hadde da vippestol, bæresele, vugge, lekegring, dyner ol.
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 vi har kjøpt alt nytt,brukt ca 12000 til nå,det vi mangler er bæresele. ang bilsete,så ville jeg aldri kjøpt det brukt,kan være feil/mangler med det om det har vært ute i en ulykke tidligere,eller om ikke bruksanvisning følger med så får man kanskje ikke festet det slik som det skal.. men det er jo min mening da.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #7 Skrevet 10. januar 2007 Tusen takk for svar jenter....."godt" å høre at det er flere enn meg som bruker penger...... Flere med erfaringer??
Januarjubel! Skrevet 10. januar 2007 #8 Skrevet 10. januar 2007 Simo kombi brukt 1900 vugge arva/gratis sauskinnspose arva/gratis stellematte til vaskemaskin: 69,- badebalje
Januarjubel! Skrevet 10. januar 2007 #9 Skrevet 10. januar 2007 obs, trykka litt fort på enter der... Dette har jeg lurt på selv, så her kommer en detaljert oversikt. Vi har vært veldig på hugget etter å gjøre det billigst mulig, og som dere ser trenger det ikke bli dyrt å få baby! - Simo kombi (brukt)...................................1900,- - vugge....................................................arva/gratis - sauskinnspose.......................................arva/gratis - stellematte til vaskemaskin (ny)...............69,- - badebalje (ny).........................................69,- - vippestol (ny, på salg, babybjørn)..............499,- - bæresele (brukt, babybjørn)......................150,- - skumgummimadrass til vugge og overmadrass (nytt)...............................300,- - div. annet utstyr til stell og amming osv.....300,- - Klær, tepper, dyne osv..................mye arvet+kanskje brukt 500,- selv Mangler bilsikring og manuell brystpumpe av det jeg kan komme på i farta, og det er jo også en utgiftspost, men stort sett ler vi
Januarjubel! Skrevet 10. januar 2007 #10 Skrevet 10. januar 2007 obs...litt rask igjen.... men stort sett ler vi hele veien til banken...skulle det stå Sånn da var jeg ferdig
snuppa6-fikk jente 19/3 Skrevet 10. januar 2007 #11 Skrevet 10. januar 2007 hei, vi har kjøpt det meste nytt, men litt brukt, lånt og fra jeg selv var liten har det blitt så vi ender vel på en mellom 15 og 20 tusen tror jeg... egentlig helt vilt å se den summen men jeg har vært flink og handla litt igjennom hele svangerskapet. 2006 mod emmaljunga duo egde vogn kr 5100. bilsete kr 1300 bleiebøtte kr 200 seng og stellebord fra ikea kr 3150 madrass kr 380 leketeppe kr 200 stellematte kr 280 saueskinn kr 345 klær ca kr 1000 manuell pumpe kr 600 sengetøy til vogn og seng( sengekant, laken, tisselaken og dynetrekk) kr 1200. smokker kr 150 flasker kr 150 såpeting fra babyline kr 380 vippestol kr 350 top com babycall kr 500(me frakt) har ullpose og litt ulltøy fra jeg selv var liten låne tummytub og bæresele dette er ca priser da, og regner me å bruke ca 500-1000 kr til på evt småting vi har glemt...
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #12 Skrevet 10. januar 2007 Skal vi se om jeg oversikt da Vogn, sportsvogn og bilsete: 5600,- Seng: 0,- (fått) Madrass: 400,- Sovekurv: 0,- (låner) Sengetøy: ca 500,- (syr selv) Klær: 250,- (har fått masse, bare kjøpt noen småting) Sauefeller: 990,- (to stk, en liten, en stor) lammepose: 0,- (får) Bæresele: 0,- (får) Det blir totalt litt oppunder 8000,- men det er sikkert ting jeg har glemt at vi har betalt for...Stellebord og sprinkelbeskytter mangler vi fremdeles...ellers har vi valgt å se an behovet for en del ting som lekegrind og voksipose, behovet for tåteflaser og pumper og sånt ser vi også an...får heller ta litt panikkshopping når småen har kommet
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #13 Skrevet 10. januar 2007 Måtte kjøpe alt selv,og kjøpte alt nytt... med klær til babyen var 4mnd,sånn ca 25-30tusen
jentebaby i hus Skrevet 10. januar 2007 #14 Skrevet 10. januar 2007 Litt morsomt at dette kom opp i dag, for eg har nettopp sett igjenom alle kviteringene for å se selv. Vi har brukt ca 20000kr. Alt er nytt. Lånt noen klær.Det er dyrt med barn.
Lirum Skrevet 10. januar 2007 #15 Skrevet 10. januar 2007 Ja. det blir mye. Og av de store tingen er det jo på en måte greit, men man kan med fordel være litt edru også! Særlig med klær, man trenger liksom ikke sånn ultramange skift heller i de første måntene. Mine unger hadde hverdagsuniformen trømpebukse og body, også hadde vi et par sparkebukser med seler til enhver tid også en omslagsjakke og vogndress. Sånn "bukse og genser" - opplegg til de aller minste er egentlig litt bortkastet. For genseren siger opp og buksa siger ned og det blir klumpete i ryggen. Når de begynner å gå, blir det litt mer relevant med sånt tøy tenker jeg, også når de skal pyntes. men så særlig mye tøy trenger de faktisk ikke i begynnelsen :-) men seng og vogn og vippestol og også sele er ting man nok må ha! Brystpunpe syns jeg var idiotisk, det var bare masse stress med koking og pumping og søling og det gjorde jo vondt og det tok sånn tid... jeg syntes det var bedre jeg å amme ungen, legge ungen, gå ut og ta en øl og le mye også komme hjem etter 4-5 timer! Det er jo bare for drøye halvåret uansett. Det er mye man i ettertid ser man absolutt ikke trengte, og mye av trengingen er jo en måte å GJØRE NOE mens man venter og er usikker :-) Og den usikkerheten vet produsenter av barnegreier å sko seg på. lykketil,
Mammasin Skrevet 11. januar 2007 #16 Skrevet 11. januar 2007 Har brukt: Vogn:3000(ble sponset med 5000, den var veeldig dyr!Men spart inn overalt ellers) Stellebenk:300(På Finn) Sengekant:400(Hjelp den var dyr!) Badekar: 250 Bleiebøtte: 200 Sengetrekk: 400 Klær: 500 Pleieprodukter:200 Ammeting:250 Seng: Fått Stelleveske:fått Madrass og dyne:Fått Bæresele: Fått Saueskinn:Fått Sauepose i vogn: Fått Brystpumpe:Fått Oj, jammen har vi vært heldige..dessuten vet jeg flere i familien står klar med poser med klær så nå kjøper jeg ikke mere. Er litt usikker på ullklær..venter til etter fødselen med det..dyrt om man ikke får brukt størrelsene.
chill+enda en til Skrevet 11. januar 2007 #17 Skrevet 11. januar 2007 Vogn : 2699,- Dreamibag : 1899,- Bilsete : 999,- Seng : 1400,- Stellebord : 2499,- Lammeskinnspose : 699,- Uro : 499,- Vippestol (brukt) : 500,- Dyne : 399,- Madrass : 699,- Stellebag : 799,- Sengekant : 449,- Sengesett : 299,- "Treningsmatte" : 399,- sum 14 238,- -------------------------------------------------------------- Det er det vi har brukt foreløpig, om jeg ikke har regna helt feil nå. Er vel fremdeles noen småting igjen, men det meste har begynt å komme i hus nå, og det er deilig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå