Gå til innhold

Behov for søskenvogn med 1 1/2 år i mellom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om vi blir å trenge en søskenvogn når nestemann kommer i mai. Storebror blir da 1 1/2 år og jeg vil jo gjerne ut å trille. Kjøpte ny vogn til han som vi er kjempefornøyd med og synes det er dyrt å kjøpe nå igjen. Kan det holde med ståbrett? Tror ikke det kan brukes søskensete på vogna vi har nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal kjøpe tvillingvogn når minstemann kommer, det blir akkurat to år mellom barna.

Skrevet

Hvilken vogn har du nå da? Jeg ville absoltt investert i en søskenvogn ja, trenger jo ikke være dyrt..! F.eks. Carena, ABC og GT Safari har rimelige tvilling-/søskenvogner, og et ståbrett er IKKE tingen for en så liten unge, min gutt på 3 år fikk kjempevondt i bena og ryggen av å stå på det..! En såpass liten gutt vil jo også trenge å sove litt i vogna, vil han ikke?

Skrevet

Jeg skal kjøpe en Carenavogn, den koster ca 2000. Babyen sover i softbag i den ene delen, og storesøster sitter ved siden av.

Skrevet

Kan kanskje få kjøpt noe brukt? Vi var heldige og fikk kjøpt en meget pen tvillingvogn for 500 kroner med softbag. Fra en på jobben til sambo.

Skrevet

Har akkurat samme aldersforskjell på mine to. Har tenkt å kjøpe Teutonias, selv om den er dyrer enn feks Carena. Jeg skal trille mye, og vil sikre meg god kvalitet. Og siden de er så små er ståbrett eller søskensete uaktuelt, eldstemann må få sove godt også. Og ett viktig poeng for min sin del er at barna kan være vendt mot meg i vogna. Husk at barna tolker verden gjennom oss foreldrene!

Skrevet

Vi kan ikke kjøpe tvillingvogn, av den enkle grunnen at vi ikke har plass til dette i bilen. Men vi har teutonia mistra 2006 modell med ståbrett. Og elstemann er jo i barnehagen i hverdagene, så jeg vet ikke hvor mye vi får brukt en tvillingvogn. Ellers så kommer babyen til sommeren, så etterhvert kan vi bruke bæresele til den minste når hun elste er trøtt og vil sitte i vognen. Vi har også plass slik at hun eldste kan sitte bak eller foran på vognen, siden vognen er lengre en softbagen. Hadde kanskje vurdert det om begge barna skulle vært hjemme i hverdagene :)

Skrevet

Takk for svarene. Vi får nok gå til investering av en søskenvogn da ja :) Dere har hjulpet meg å overbevise min samboer om at vi vil trenge en. Han syns vi kjøpte så mye sist. Takk takk.

Skrevet

Skal du ha begge barna hjemme, eller skal du ha elstemann i barnehagen? Og når kommer nr 2? Er fryktelig vanskelig det der med tvillingvogn synst jeg :)

Skrevet

Her er det 20 mnd. mellom barna. Vi kjøpte en tvillingvogn og angrer over hodet ikke på det. Eldstemann som snart er 2 år liker fortsatt å sove i vogna og den muligheten har en ikke med ståbrett eller søskensete. Dessuten er det ganske vanskelig å håndtere en vogn og et lite barn som vil gå sine egne veier samtidig. Vi er glade i å gå lange turer og da på skogsveier så vel som asfalt, tror det kan være litt slitsomt med et ståbrett.

Vi importerte en TFK-twinner twist og er veldig fornøyd med den. Kjøpte med mykbag, men kunne brukt den vi har fra Tautonia-vogna vår.

Tvillingvogner er endel tyngre å trille, derfor bør de være med bevegelig fremhjul. De tar også mye plass både på handletur og i bilen.

Lykke til med vognvalget!

Skrevet

Nr. 1 som er 4 år skal gå 3 dager i uka i barnehage, nr. 2 som er 1 skal gå 2 dager i uka i barnehage. Så får jeg vel se hvordan dette går når den lille kommer i mai. Mellom de 2 første er det ganske nøyaktig 3 år og da ville ikke den eldste sitte i vogn lenger så da var det liksom ikke noe problem. Syns det er så mange vogner å velge mellom, men etter å ha sett litt på internett syns jeg en vogn som heter BabyTravel komfort så veldig praktisk ut. Der kan du ha hardbag til den lille i mot den som triller. Ser ut som de bare har dette merket i Sverige da. Kanskje noen her har erfaring med denne vognen? Jeg får vel fortsette å se litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...