Gå til innhold

Må på sosialkontoret:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt MANGE jobber, er høyere utdannet-venter på svar fra ett jobb intervju-som gikk bra( kan de ikke ringe snart;) men, ting tar tid-må gå den tunge veien til sosialkontoret i en overgangsperiode. De dekker ikke bolig lån så nå er jeg veldig bekymret. Hva kan en gjøre, jeg kan ikke selge denne knøttsmå leiligheten vi bor i-det blir dyrere å leie uansett. Dessuten vil jeg ikke rive barnet opp fra hjemstedet. Noen som har vært i en lignende situasjon?

Og før noen svarer, jeg kan ta alt av arbeid-og arbeider gjerne mye hvis jeg får mulighet til det, det går ikke på andre ting enn at jeg nyutdannet og stiller da bakerst i køen;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er stor forskjell på sosialkontorer rundt omkring... Når det gjelder boligen din så kan du i en periode fryse lånet, og så lenge du er i aktiv arbeidsøking skal du ha rett på arbeidsledighetstrygd...

Skrevet

De betaler ikke rentene, men kun avdraget i så fall.

Har gått den tunge veien selv ved to anledninger. Fikk støtte to separate ganger pga en overgangsfase til noe annet. Kun en utbetaling hver gang, men fikk dekket til strøm, avdrag huslån, livsopphold også søkte jeg om ekstra støtte til noe utstyr jeg trengte den gang.

Søøøøøk! De er der for å hjelpe :D.

Gjest marie-s
Skrevet

For det første det er ikke noe skam å måtte gå på sosialkontoret. Og som de andre sier her, banken du har lån med er fult mulig å snakke med. De tjener jo på at du har lån der og om du i en periode kun f.eks. betaler renter så gnir de seg i hendene fordi de vet de kommer til å tjene mer penger på deg. Det er også mulig å snakke/sende brev til andre kreditorer, men det er viktig at du tar kontekt med de først før du får problemer med å betale. Så ta en ringerunde eller send noen brev, det kan lønne seg.

Skrevet

kan du ikke snakke med banken, si det som det er, og høre om du kan få flexilån? Dvs at du bare betaler renter og ikke avdrag en periode, så kan du cashe inn en del seinere:) Da blir det mindre å betale...

Snakk med NAV/sossen, og si at du er aktiv jobbsøker og be evt om et lån til å komme over kneika. Lånet betales tilbake litt etter litt, sånn at du kan beholde leiligheten.

Masse lykke til!!!

Skrevet

Takker for alle svar:)

Jeg får bare heve hodet og søke, synd det skal være så skambelagt i år 2007. Det er ikke min feil at de utdannet for mange sosionomer og gjør at markedet blir så presset som det blir ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...