Gå til innhold

Tips til billige middager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jul er det smått med penger, og enda 10 dager til lønn. Uansett må man ha mat...Noen som har tips på billige, og helst litt god middager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette er billig og godt synest vi...

chiligryte:

(til 2 personer)

1 boks med bønner i tomat

1 boks med knuste tomater

1løk

2-4 middagspølser, alt etter hvor mye man spiser...

putt alt sammen opp i en gryte, kok opp. tilsett salt, pepper og chilikrydder. server med brød, rundstykker eller flatbrød til..

Ellers så er jo grønnsakssuppe godt...

poteter, gulrøtter, kålrot , purre kokt i buljongvann. tilsett enten litt kjøtt om du har noen rester i frysen, eller pølser...

pasta er jo billig og godt... vi bruker å lage pastasaus av hvit saus med litt ost i , og så blander vi inn picknick- skinke.. dette er godt..ivertfall sammen med en salat eller litt brød...kanskje hvitløkbaguetter...

dersom du har en kyllinfilet eller to...så kan du steke disse... putte de i en gryte sammen med en boks med knuste tomater...og en boks med champignong og en boks med mais, og en gulrot eller to i små terninger og en halv løk i små biter...krydre etter smak... bruk gjerne en buljongterning i , det gir god smak... kok det til gulrøttene er møre.....

dette serverer jeg gjerne til ris eller til nudler... nam nam..

lykke til...!!

Skrevet

kom på en ting til...

grove pannekaker er også godt... lager pannekaker av grovt mel i stedet for av fint..da blir det mer middag føler jeg.. av og til har vi steikt pølse eller skinke til... eller så spiser vi dem med syltetøy eller med friske bær og frukt...

Skrevet

Supper er jo billig, så kan man evt sprite opp litt med hva man måtte ha i frysern :o) Macaroni eller andre pasta rester.

Hvis du har poteter, skjær dem i båter, hell over litt olje og krydre med salt, pepper, provencale krydder og stek i ovnen, server med pølser, kjøttboller eller annet kjøtt du har? En enkel og god saus er rester av ting du har i skapet, som feks BBQ saus, vann og litt honning! Krydre etter smak og behag, ha i litt løk, paprika bla, bla!

Skrevet

Stekt ris synes jeg er godt, samt en rimelig middag. Bruk gjerne rester av kokt ris, grønnsaker og kjøtt dersom du har i kjølesakpet fra tidligere middager. Hvis ikke, kok 1 dl. ris per pers (og tilsvarende vann). Stek "eggerøre" av 1 egg per pers. Stek en hakket løk og litt hvitløk. Ha i hakket skinke/kjøtt og litt grønnsaksblanding (jeg bruker amerikansk blanding med gulrøtter, mais og erter). Bland i risen til slutt så den blir varmet opp (dersom den ikke er varm fra før), og 1 boks med pillede reker (kan sløyfes) og server med søt soyasaus eller sweet chili saus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...