Gå til innhold

Har stilling noe å si for å kjenne boblinger el. evt spark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liggende på rygg, mage el siden? Stående? Helt tilfeldig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille makk er helt rolig når jeg går og for det meste når jeg sitter. men når jeg ligger på rygg og spesielt på siden så dundrer det så hardt at noen ganger skvetter jeg.. Har du ikke kjent spark før er nokk å ligge helt flat på rygg det beste;-)

lykke til...

Skrevet

Jeg kjente det først/best når jeg satt litt sammenkrøpet eller lå på magen, sjeldent når jeg lå på ryggen, stod eller gikk. Først de siste 2 ukene har det blitt mye spark når jeg ligger på ryggen og litt når jeg står og går også, men fortsatt mest når jeg sitter eller ligger på magen/siden. Har med alle mine tre merket en stor endring i bevegelsene rundt denne tiden her, altså uke 18-20, det er på denne tiden det blir skikkelige spark som kan kjennes utenpå og jeg kjenner dem vri på seg og bevege seg utenom sparkene også og kan ofte avgjøre hvilken side av magen de ligger på fordi de presser seg mot en av sidene. Etter uke 20 blir bare sparkene mer og mer harde og kommer i flere og flere situasjoner. På meg i hvertfall. Bør vel legge til at jeg begynte å kjenne liv veldig tidelig med alle tre.

Skrevet

Jeg er førstegangs, og i starten (rundt uke 16) kjentes det ut som en ål i magen min. Og, jeg kjente det best når jeg lå ned på siden, litt sammenkrøllet (kanskje fordi det ble mindre plass i magen...). Måtte virkelig kjenne etter at det ikke var min egen pust, men faktisk babyen jeg kjente :)

Etterhvert, så kjenner jeg nå spark "overalt", når jeg sitter i bilen, når jeg sitter foran pc'en på jobben, når jeg står og lager mat, når jeg ligger på sofaen og når jeg ligger i senga før jeg står opp om morgenen og når jeg går og legger meg om kvelden. Nå er det også tydelige spark. Er nå i uke 24. Veldig morsomt!

Skrevet

jeg kjennte min lille

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg ikke skjønner at man klarer å ligge på magen når man er gravid, iallefall i uke 20 og utover...Sånn rent psykisk så hadde jeg følt at jeg la meg over babyen og det ville vært så unaturlig å kunne gjøre om babyen var utenfor....selv om det blir noe annerledes.Men jeg tror nok babyen rører mere på seg hvis den føler ubehag eller at det blir trangere om plassen. Jeg føler det ekstra om jeg ligger i senga på siden og "synker" litt ned i madrassen, da virker det som babyen merker at det "presser" litt fra siden.

Men i begynnelsen lå jeg på rygg for best å kunne kjenne spark.

Skrevet

Jeg ligger sjeldent helt flatt på magen nå som jeg i uke 19, men det hender og jeg føler det helt naturlig så lenge det ikke føles ubehageligt. Som oftest ligger jeg på magen med ene foten trukket opp litt slik at det blir litt på siden og litt på magen på en gang. Etterhvert som magen blir større kommer jeg til å dytte en dyne, pute eller noe annet mykt litt inn under låret og magen for å gi følelsen av å ligge helt på magen uten å gjøre det. Slik har jeg lagt helt frem til fødselen med begge de to andre, gikk veldig greit det, får ikke sove vis jeg ikke ligger på magen eller føler at jeg gjør det. Etterhvert som babyen blir mer aktiv og kjennes bedre har jeg ikke merket noen forskjell på spark om jeg ligger på "magen", ryggen, siden eller sitter så jeg tviler sterkt på at den blir skvist, er bare i begynnelsen det blir forskjell fordi det er lettere å føle babyen når man sitter eller ligger slik at livmoren blir presset mer mot magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...