Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 http://www.nettavisen.no/innenriks/article857735.ece ...........derfor skal ikke media vise sånne ting tidlig på kvelden!!!
dritgrei hei hei! Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 men er nettavisen noe bedre? de forteller historien om den tragiske hendelsen i gausdal, og legger ved nok et bilde av denne hengingen.... kan de ikke bare la det være? Media argumenterer for alle disse bildene med sitt ansvar for å formidle nyheter, men det der er en morbid form for kikkertrang hos journalistene... vi fikk da ikke se bilder fra Eva Knardals dødsleie, eller Eriks Byes Dødsleie... man viser ikke denslags, men dette, et mord , ja det kan sendes i tide og utide, i dag var det også bilder fra hengingen tidlig på dagen - nok en gang på NRK. Jeg blir så frustrert over alt som styres av idioter... unskyld folkens, ikke meningen å være så slem, men er det noe som gjør meg sint og frustrert så er det manglende respekt for barn, og manglende innsikt og forståelse av omfang. Omfanget er ofte større enn en nyhetsjagende journalist kan fatte, og det går utover ungene våre...
Superlis Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Å huff og huff,ble kvalm og fikk vondt i magen. Tror jeg må snakke med mellomgutten i morgen,selv om han ikke har fått med seg så masse av dette!! Kan alltid være en eller annen som har et godt lekeforslag:((
Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2007 Nettopp! Tror ikke vi klarer å stoppe dette syke mediakjøret, men vi kan ihvertfall gjøre det vi kan i forhold til våre egne barn og vennene deres: og snakke med dem om disse tingene og ikke stikke hodet i sanden...:-)
dritgrei hei hei! Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 det er sant..... og vi vil nok sikkert oppleve dette igjen og igjen og igjen, så det er vel bare å brette opp ermene å gjøre den jobben vi kan, men det er jammen bra at vi sier ifra hvordan vi vil ha det også... kanskje vi møter på i alle fall èn med vett.
Superlis Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 Ja jeg tror vi må innse at vi lever i en mediestyrt verden,vi må selvsagt gjøre så godt vi kan..men vi er nok nødt til og forholde oss til det og snakke med ungene om det..Husker forresten da jeg var ca 8-9 år da var det snakk om en gutt som hadde hengt seg under lek..Han hadde sett det i en film visstnok. Det ble fulgt opp på skolen,det ble fortalt mye om hvor farlig lek med tau var,den skrekken sitter faktisk i meg enda!!
Reveenka Skrevet 10. januar 2007 #7 Skrevet 10. januar 2007 Det verste er jo at de FOIRTSATT viser bilder fra Saddams avrettelse - som et bildeinnslag til dette nye tragiske.... Utrolig; det er kun fordi noen journalister har en morbid oppfatning av hva folk vil ha... JEG vil IKKE ha det, men det blir prakket på meg; ofte rekker man hverken å skru av eller vende blikket bort. Nå hørte jeg attpå til en barnepsykolog på nyhetene i går kveld som sa at man også skulle være forsiktig med å advare barn mot sånne leker - fordi det kan sette ideer i hodet på de barna som ikke allerede har fått dem selv... Ikke lett å være mamma eller pappa da.
Reveenka Skrevet 10. januar 2007 #8 Skrevet 10. januar 2007 Må bare få tilføye at etter å ha sett nyhetene i kveld, der vi foreldre oppfordres til å ha litt bedre kontroll på hva ungene får se på på tv, kjenner jeg at jeg koker en smule over. Hvordan skal jeg skjerme ungene(eller meg selv for den saks skyld...) fra å se sånt på tv, når det ikke varsles på forhånd hva som skal vises??? Før fikk man hvertfall en advarsel om at innslaget ville inneholde sterke scener - nå flashes det rett i fjeset på oss som hovedsaker i det sendingen begynner!!!! Arrrghhhhh!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå