Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Sett dere inn i min situasjon: Nettopp alene med en på 8 mnd og ei på 2 1/2 år. 50% fast jobb som hjelpepleier, men tenker det blir umulig å jobbe kvelder nå som jeg er alene (har fødselspermisjon nå da). Kan jeg ta perm fra kvelder og få OS for det jeg ikke får jobba? Eller hva lønner seg? Gå hjemme med minsten ett år til og motta kontantstøtte? Hvordan blir det med OS da? Hva ville DERE gjort? Snakket med NAV, og de sa at man måtte være arbeidssøkende for å motta OS, har jobb jeg men problemet er at jeg har ingen til å ha barna mine da jeg jobber kvelder, og jeg bare har 50%! Familien min bor 20 mil unna meg..
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Du finner ut hvor mye du kan jobbe og hva du får i inntekt, også får du overgangsstønad redusert etter inntekten din. I tillegg mottar du kontantstøtten, 3 barnetrygder og bidrag. Da tror jeg du klarer deg fint. Hvor mye kommer du til å tjene på det du får til å jobbe da?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Det blir vel ikke mye, har 7 dagvakter og 7 kveldsvakter fordelt på 6 uker. Så på 7 dagvakter blir det ikke store summen.. Men tanken kunne jo vært at jeg kanskje tok på meg ekstravakter på dagtid, men da blir det vel kluss i OS, og vil ikke ha større bhg plass enn behovet, koster jo det og da.. hmm..ikke lett dette. HI
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Men jeg får vel ikke kontantstøtte så lenge jeg må ha bhg plass til minsten for å jobbe? Kamskje jeg har krav på bostøtte?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Redusert bhg plass gir rett til noe kontantstøtte. Altså.. jeg har ca 12 000 pr mnd i inntekt, og mottar ca 4000 kr i os. Os reduseres med 40 øre pr krone du tjener. Bostøtte kan du såklart søke om, og dersom du har bhg plass kan du søke om stønad til barnetilsyn, Det dekker 64 % av kostnaden til barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 Oi, det var mye etter såpass bra inntekt.. HI
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #7 Skrevet 9. januar 2007 Men sånn for min del da, som kanskje må ha større bhg plass enn egentlig behovet, kan man få dekt noe av bhg utgifter da? Fordi jeg jobber etter 6 ukers turnus, så jobber jeg jo så forskjellig. Eller kanskje man kan få en avtale på jobben? Noen som har tips om hvordan dere gjør det? Vennlig hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #8 Skrevet 9. januar 2007 Jada.. har du full plass får du stønad deretter, avhengig av om du jobber alle dagene eller ei. Evt skriver du i søknaden at du jobber ulikt, har faste dager + at du tar ekstra.
wamaitha Skrevet 9. januar 2007 #9 Skrevet 9. januar 2007 Ta dæ en prat me arbeisgiver du.., så kan dåkker sammen kanskje komma til ei fin ordnig... vet det mange på min arbeidsplass som har gjort det (jobbe også turnus i helsevesenet) og funnet ei fin løsning...
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 9. januar 2007 #10 Skrevet 9. januar 2007 For det første, du har krav på os selv du ikke er arbeidssøkende, jeg har 14000 før skatt og får 5110 i os før skatt. Du har krav på kontantstøtte for den minste når h=n er 1 år evt begge hvis de er hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå