Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Snakket med nav idag, da jeg har søkt om overgangstønad +++ Jeg er fulltidsstudent, men har permisjon fra studiet til jeg får barnehageplass og kan begynne igjen. Saksbehandleren sa da at jeg måtte kontakte dem igjen når jeg starter igjen på studiene og når jeg får barnehageplass. Er det slik at man får redusert støtte som fulltidsstudent? Eller vil de bare vite at man driver med noe? Jeg er midt i en bachelorgrad, men får ingen ting fra lånekassen pga jeg er forsinket ett år. Har også vurdert å bytte utdannelse, da jeg har tenkt endel og funnet at det jeg studerer nå ikke frister så mye å fortsette med... Neste uke begynner jeg på 1. avdeling juss, dette er privat 1 kveld i uken fordelt på 1,5 år. Må jeg si fra om det? Da dette er bare 1 kveld i uken og ikke ett fulltidsstudium.
unnl Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 hehe... nei, du mister ingen ting:) Du får utdanningsstønad (i tillegg til alt det du har nå) dersom du begynner på skole:) Kan studere så mye du vil=) Har tatt 120 studiepoeng pr år jeg, og fått de samme stønadene som om jeg kun tok et årsstudie:)
SK&Maylen Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Riktig som mamsen&lillegull;) sier, eneste som får deg til å få redusert OS, er om du har jobba, men da ville du jo fått fødselspeng fra arbeidsplassen din, så det går igrunnen opp i opp Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå