Gå til innhold

En gangs stønad..


tjorven 1

Anbefalte innlegg

kommer fra trygde kontoret nå skulle søke om svangerskaps penger da jeg er gravid etter å ha mistet i sommer i 27. uke. Når hun går inn på pc viser det seg at jeg har krav på en gangs stønaden. Ikke at det er noe som helst plaster på såret men likevell penger å få med seg.

 

Dette er det ingen som forteller deg,og fristen for å fremstille krav hadde gått ut med noen dager for min del, men det skulle de "ordne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei Tjorven.

 

Først vil jeg si at jeg er lei for at du mistet den lille, det er vondt.Penger kan desverre ikke måle seg med et slikt tap...men ting som gjøres av mange etter noe slikt koster veldig mye.....(begravelse)

 

Vi opplevde det samme nå i januar. Vi har begravd den lille gutten vår på kirkegården, og fått ca 17000kr i støtte fra NAV ( de må brukes på begravelse da)

 

Noen andre tipset meg om denne engangsstønaden, men i følge NAV gjelder det kun for de som ikke har jobbet lenge nok til og få lønn i permisjonen. "tipseren" trodde ikke dette stemte....

 

Kan jeg spørre deg om du hadde jobbet lenge nok til og få lønn i permisjonen din?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da hadde opparbeidet meg permisjons rettigheter, men virker som det kun er kommune ansatte som har krav på full permisjon ved slike hendelser... Er gravid igjen da og går på svangerskaps penger denne gangen...OG nå skal det gå bra!!!

 

NAV er ikke særlig opplyste selv til tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Og lykke til denne gangen.håper virkelig det går bra nå. Kan jeg spørre når du har termin?

 

Håper det klaffer fort her i huset igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 august, tok 5 mnd før jeg var gravid igjen, men egentlig på første forsøket, siden mannen var borte de to første EL . Tok 12 uker før jeg fikk EL etter at jeg mistet.

Hadde veldig ustabile sykluser før dette , men brukte wild yam denne gangen og har sluppet unne migrene og evig lange sykluser.

 

16 uker i dag UL om 14 dager igjen. Kryssr fingrene for en klaff hos dere snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte minnelund til IDA MARIE, og trygde kontoret hadde overført penger til riksen eller hva det måte være i allefall. Håper det går fremover for din del... det blir lettere etterhvert. Jeg har en jente på 3 og det hjelper i allefall mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det går jo fremover,men merker det blir tøffere jo nærmere termin vi kommer (18 mars) Har begynt og jobbe 50%

Håper det går bra for deg denne gangen. Vi prøver og bli gravide så fort som mulig :-)

 

Linken under er til hjemmesiden vår, der er noen bilder av Lille Sander i kisten sin. I lyseblå klær, ser ut som han sover,- Så vakker så vakker

 

 

 

 

 

http://home.online.no/~knut-jar/index.cfm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...