Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 hun er totalt respektløs. hver morgen når jeg vekker henne for å gå på skolen er hun alltid gretten og sier ting som klapp igjen, hold munn, gå vekk når jeg skal kle meg o.l når jeg prøver å skjenne på henne å forklare at man ikke kan oppføre seg sånn, sier hun bare; det kan du gjøre sjøl, eller det kan du være selv- jeg må i tillegg mase å mase å mase å mase i det uendelige for å få henne til å legge seg om kvelden, gjøre lekser, rydde etter seg, dusje osv. føler det bare er slit med henne, for det nytter ikke snakke fornuft til henne. hun nekter å høre. holder seg for ørene bare å tramper opp trappa i sinne. har ellers en pjokk på over året pluss en til i magen som kommer i løpet av januar så er ganske frustrert til tider. aner ikke hva jeg skal gjøre for å få henne til å høre på meg. huset flyter av leker, klær og lekser som ikke er pakket ned, og hun gjør det ikke. selv ikke etter at jeg sperrer disney channel;-) så det ender alltid med at jeg gjør alt selv, til og med pakker skolesekken hennes. for hun gjør det ikke... tragisk at en 7 åring kan ha så mye makt men.... noen gode råd her?? Anonym
Rådløs Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Helt normalt. Min 7 åring er også sånn. Den her aldern kalles for den förste puberteten og gir en pekepinne på hva som kommer ;-) Det hjelper ikke å ta opp kampen når han er på det humöret, det eneste som hjelper er å la ham väre (Må altså vekke o.s.v i god tid), og ta det opp med ham når han har roet seg ned (hjelper en liten stund i allefall) Har selv en på 4.5 og en på 2 i tillegg....så jeg veeet at det er frustrerende og slitsomt, men dette er liksom en del av å modningsprosessen
diddleline Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 byner å få tendensen...! Jeg er til tider veldig oppgitt! Føler at jeg gjør mye for å få litt "harmoni" i hjemmet,men det er ikke lett! Noen dager er hun sint og sur i det øyeblikket hun slår opp øynene! HUn tramper i gulvet og får hun det ikke som hun vil prøver hun å slå meg.....! Jeg blir så lei meg...ingen av oss slår.....hvor får de det i fra? Jeg har pratet med mange småbarnsforeldre om slike problemer,men svaret jeg får er at slik er alle unger!!!! Jaja....det er jo ikke sånn jeg vil ha det!!!!! En ting er sikkert ......det hjelper ikke å skrike og være sur tilbake...det gjør det bare værre...ihvertfall her i huset! Vi må nok igjennom noen "harde" tider med disse små,men jeg prøver å lære barnet mittt at man må være snill og god mot dem man er glad i! Vær slik mot andre som du vil andre skal være mot deg! Lykke til til oss alle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå