Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Går inn i min siste uke i 2 trim. hopper snart videre og da begyner fødselen å nærme seg! Jeg gleder meg enormt til den lille skal få se dagens lys! Barnefar skal selvsagt være med på fødselen, men hvor mye bør han se før dagen kommer! Jeg så den privatfilmen som blir anbefalt på siden her og kjenner at "Det skal jeg klare", mens han sank sammen å sa "åh, æ vil ikke værme på det der!" Bør jeg kanskje ikke vise han slike ting... hva mener dere andre? Har dere erfaring fra tidligere svangerskap? Vil at det skal bli så fint som mulig for oss begge, men man vet jo aldri hva som KAN skje....
Stirra ner 32+5 Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Jeg tror kanskje ikke at de trenger å SE så mye, du vet menn ;0) He he. Vi hadde fødselssamtale med jordmor, der vi gikk gjennom fødselens faser o.l. I tillegg var vi på omvisning på sykehuset. Det var grei forberedning for ham! Han var utrolig flink under fødselen, og gikk den i møte med en holdning om at han ikke visste helt hva han skulle forvente...men han visste ihvertfall litt hva vi skulle gjennom. Tror ikke det hadde hjulpet å se alle mulige skrekkscenarier og andres fødsler på forhånd.
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Kan jo bli ganske tøfft når ting skal skje "live" så det er lurt at far skal vere litt forberedt, og vite hva han går til, men han må ville se filmer osv selv. Min kjære så vel en film forrige gang, og fikk lese fødseøsbrevet mitt + at vi snakket litt om det som skulle skje. Han var helt glimrende under fødselen. Rolig, masserte meg, og hjalp til der det trengtes:) Nå har vi også sett en film sammen med noen venner som venter barn, og han var med på tidlig ultralyd, og første gang hos jordmor. Orker ikke mase for mye på han om dette med svangerskap og graviditet. Vet av erfaring at det ikke blir virkelig for ham før den lille kommer ut. Går nok bra skal du se! Lykke til!
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Det går som regel greit.De stiller seg som regel atmed hodet ditt og følger med på d som skjer der nede,men kikker ikke DER på deg. Min gjorde d sist gang,men da var han siste års sykepleierstuden og litt faglig interissert også. Bodø jente her og med termin 29/4
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Vi skal paa enten Lamaze eller Bradley foedselskurs som gaar over 6 (eller i siste tilfelle 12) kvelder (her i USA), saa jeg regner med at det blir en del praktisk innfoering for mannen min der. Ellers er han veldig opptatt av aa laere hvordan han kan gjoere det lettere for meg under foedselen--vaere en "coach." Vi synes begge det er viktig at han vet hva som skjer. Vi flytter til Norge 6 uker foer foedselen, saa melder oss paa disse kursene ganske tidlig i forhold til andre. Det blir spennende aa se hva som undervises paa disse kursene--blir mye pustetrening og massasjetrening vet jeg...
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 Som min gode venn og nybakte pappa uttrykte det: "Hvorfor fortalte ingen meg at det var sååå fælt???" Han visste litt, men ikke mye, og fikk skikkelig sjokk! Tror han hadde hatt godt av å vite litt mer om hva han gikk til! Men må prøve å ikke skremme vettet av den vordende far også! Min kjære ble farlig blek om nebbet når jeg fortalte at det var en god mulighet for revning! Trodde han skulle spy, jeg! Men det er jo bare fordi de er så redde for og glade i oss! Tror jeg skal vise min mann en god del før vi setter kursen mot fødestua! (Men så vil jeg at han bare skal konsentrere seg om øverste halvdelen av meg under fødselen og da!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå