Gå til innhold

Dere som driver med scrapping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har fått helt dilla på denne hobbyen og kjøpt inn masse bra redskap og flotte ark. Men jeg lurer på noen ting

1. Det tar jo mye tid å scrappe og da lurer jeg på hva slags bilder dere velger å scrappe? Litt spesielle bilder eller mange vanlige også? Synes det kan bli litt mange "vanlige" bilder, som er vanskelig å finne ord og utrykk til...

2. Noen som data scrapper? Må jeg kjøpe et program da? Blir dette finer enn vanlig scrapp?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske ferks i denne hobbyen, men synes det er veldig moro. Som du sier, så tar det mye tid, så det er ikke så mange sidene som blir laget i løpet av en kveld.

Jeg har hittil laget sider med temaer, f eks badebilder fra i sommer, julaften, på sykehuset da minstemann ble født, en telttur, osv. Jeg har begynt å ta litt mer "spesielle" bilder, som bilder av pepperkakene da vi bakte til jul. Det blir fine effekter sammen med andre bilder. Tenker i det hele tatt mye på scrapping når jeg tar bilder.

Skrevet

1 Velger kun ut de bildene eg liker best eller som forteller en historie som er viktig for meg. Velger ofte ut et bilde fra en hel serie. Har en vanlig album der eg limer inn "vanlige" bilder og så har eg forskjellige scrappealbum som eg jobber med samtidig (mine barndomsbilder, bilder fra da gullet ble født og bilder fra tiden når eg og sambo har vært sammen). Synes og det kan være vanskelig å finne på overskrifter og tekst til bildene, bruker en del utdrag fra dikt og sanger og så prøver eg å skrive litt med egne ord. Det er et veldig kjekt forum for oss scrappefrelste, scrapping.no, der finner eg masse inspirasjon.

2. Kan nok ikkje kalle meg datascrapper. Bruker PC (word, photoshop og andre bildebehandlingsprogram) til å skrive overskrifter og redigere/skrive ut bilder, men pleier ikkje lage hele layouter på PCen. Synes noe av det beste med å scrappe er å kjenne på materialene og arkene og alle pyntetingene;-)

Lykke til med scrappinga

Skrevet

Tar di bildan æ har løst å lag sie av... og kosa mæ me dem... resten går i vanlg album ;D Også samla æ sitat, eller teksta fra sie som æ syns æ arti og tar av og tel bilda som passa tel det ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...