Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Min samboer og hans eks har det siste året hatt store problemer når det gjelder samarbeid og det å kommunisere med hverandre. Min samboer tok derfor initiativ til at de 2 kunne gå til familiemekling. Dette var noe biomor ikke såg poeng med å gjøre!Mekleren kunne ikke lære henne noe,mente hun!Jeg mener jo at det å gå til mekling for å bdre samarbeidet for barnas skyld er grunn nok! Så da står hele situasjonen i stampe. De problemene de har blir ikke mindre. De trenger en upartisk 3 part for å løse konfliktene! Hva kan vi gjøre?Kan vel ikke akkurat tvinge henne tilmekling heller....
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Jo det kan du. Om samarbeidet ikke fungerer kan man gå til tvungen mekling.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Jo, hun kan tvinges til mekling, stiller hun ikke opp vil hun stille veldig svakt i en evt rettsak for eks, så det er mange grunner for at hun skal innfinne seg. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Tvungen mekling skjer bare igjennom retten ,man kan ikke tvinge noen til å møte opp på familekontoret.Men styrker ikke saken hennes hvis den havner i retten.
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Jo man har møteplikt. Har nettopp innkalt x en til mekling og det eneste fraværet som gjelder er legeerklæring. Velger den ene parten ikke å møte blir dette notert i papirene og evt videre til retten hvis den andre parten velger å ta med seg dette til retten ang barna. Den parten vil da stille svakt. For det kreves mekling med fordeling av barna og blir ikke foreldrene enige vil det ikke være heldig å ikke møte opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå