phantomet Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Idag har jeg vært hos fastlegen for å snakke med ham om å dele opp vaksine etter at HS har nektet å imøtekomme mine ønsker. Det var med en blanding av uro for å havne i en diskusjon og pågangsmot etter etterlengtet søvn at jeg troppet opp på legekontoret. Da vi ble vist inn og fikk satt oss ned, spurte legen hva han kunne hjelpe oss med idag....? Og jeg ble litt satt ut, men tok meg relativt raskt inn igjen. Så fikk jeg sagt at jeg ønsket å dele opp vaksinen til Måka, men at HS da hadde sagt at jeg måtte gjøre det via fastlegen. (Jeg droppet å fortelle om ufin behandling og konflikt, siden denne legen også fungere som HS lege, dog ved en anne HS) Og hva gjør legen da... Jo, han finner frem telefon nummeret til folkehelsen mens vi prater, og jeg forteller om mine erfaringer med vaksine hos storebror. Da de svarer på er han så opptatt med å snakke med meg at han forvirrer vedkommende i den ande enden...*ler* Så forteller han sitt ærend. Der han lurer på hvilke vaksiner det er mulig å dele opp etc. Vedkommende som svarer på spørsmål begynner å diskutere eller argumentere for å følge det vanlige vaksinasjonsprogrammet, der min lege svarer: "Mor har bestemt seg. Jeg ser ingen grunn til å diskutere hennes avgjørelse med deg her. Takk for hjelp og info. Nå skal jeg snakke med mor, slik at vi kan bli enige om opplegget videre. Slik at jeg kan bestillle de vaksinene som trengs...")Jeg ble så gald at jeg nesten gav ham en klem... Bare det å være så konsis og effektiv, og på "vårt" lag er fantastisk! Etterpå snakket vi om mulige bivirkninger og muligheter for å lage et passende opplegg. Legen laget en skriftlig oversikt, fortalte hvilke vaksiner han allerede hadde tilgjengelig hva han måtte bestille (Det må søkes om, og kjøpes noe som han kallte uregsitrerte.....) Og så skulle han ringe meg når alt var kommet. Den vaksinen som settes parallelt på HS, mot hjernehinnebet., sa legen at jeg kunne få satt der når det passet meg, siden den allerede er enkeltstående. Deretter foreslo han å sette første vaksine allerede idag, slik at vi kom igang. Måka var i strålende form, så jeg synes det var en god ide. Da sprøyten ble satt kom det ikke et kny ifra den lille, og så fikk jeg vite hvor lenge jeg måtte sitte ute og vente, i tilfelle det skulle komme en reaksjon. Nå betaler jeg for hver enkelt vaksine, men det er det vel verdt!!! Da tiden på venteværelset var over kom den flotte legen ut og sa at vi kunne dra, selv om jeg allerede visste det og var på vei ut... Denne oppfølgingen vitner om seriøsitet og service som jeg tror begynner å bli en mangel vare i legebransjen... (Kan føye til at fredag før jul var jeg hos samme lege på grunn av bihulebetennelse, og han sjekket meg ordentlig, og tok prøve fra bihulene, men satte meg igang med behandling øyeblikkelig. Så sa han at han ville ringe meg i romjulen og fortelle svarene på prøven, samt høre om formen var bedre. Som sagt så gjort. Medisnen virket strålende og jeg ble bra. Like fullt ringte legen en ettermiddag i romjulen for å sjekke ståa...) Så nå sier jeg bare tre ganger hurra for at jeg har fått slik en flott og hjelpsom fastlege! Hurra, hurra, hurra!!!
Reveenka Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 For en flott lege!!! Sånn fastlege vil jeg også ha! c",)
♥Snulder Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Du har altså møtt en normal, praktisk tenkende lege!!! Sannsyligvis den eneste i landet.... Kjempeflott!!!
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 å så bra da !!!!! jeg har tenkt litt på deg i dag =) den legen der bør forgylles.fins ikke mange av samme slag i dette landet.helt sikkert =0) håper måka di sover til natten også,slik at du får hvilt deg enda mer =) HURREY for fastlegen din !!!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 Hipp hurra for sånne leger! Jeg har nemlig også en lege som er superoppdatert og knallhyggelig, flink og fornuftig - heldige vi;-))
phantomet Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. januar 2007 Jeg er så takknemlig at det er en fryd! Særlig siden jeg har byttet lege, etter flere runder med misnøye med legen jeg har hatt i mange år. Og når det viser seg at valget har vært så riktig, er det deilig! *smiler*
Maud Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 Så bra at du møtte en lege som faktisk gjør det han skal - nemlig å ta pasientene sine på alvor. Hold på ham du, dessverre er jo ikke alle sånn...
trebarnsmamma Skrevet 9. januar 2007 #8 Skrevet 9. januar 2007 så bra at du fikk følge det opplegget du ønsker, men jeg lurer på hva fordelene med å dele opp vaksinen er?
dritgrei hei hei! Skrevet 9. januar 2007 #9 Skrevet 9. januar 2007 FANTASTISK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå