cocochin med to små Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Før jeg begir meg ut i butikkene : Trenger ei vogn som er ganske lett å slå sammen, og må ha en bag som er lett og løfte opp og bære..jeg bor i 3. etage uten heis! Ellers bør den være lett å manøvrere rundt i byen og av og på trikker og busser osv. Jeg har termin i begynnelsen av Juni. Tror jeg bør ha duovogn med mykbag, og jeg vil ha sportsdel som vender mot meg.. Har fått så mange forskjellige råd, men hva bør jeg velge av : - OTH Urban Jungle - Teutonia Spirit S3 - Emmaljunga City cross - Mutsy Noen som har noen andre tips?
cocochin med to små Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #2 Skrevet 8. januar 2007 Åja - også TFK Joggster Twist, hvordan er denne? kan man ha mykbag i den?
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Joggster twist er super=)Man kan ha mykbag,men da blir babyen i fra deg.Med hardbagen så kan du han babyen mot deg.
cocochin med to små Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2007 takk for tips så langt ) Glemte kanskje å si : jeg skal selvsagt slå sammen vognen og bære den opp trappene/eller ned trappene til kjelleren.. Så den må være ganske lett.
kristin2 Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 Heisan! Vi tittet på flere av de samme som du har på lista de, men valget falt tilslutt på Bugaboo Cameleon. En perfekt vogn for de kriteriene du setter opp. Vi bor i 4 etg uten heis og er avhengig av en lett vogn. Bagen på Bugaboo er noe av det største og letteste du får. I tillegg er hele vognen i seg selv svært lett og lett å manøvrere, spesielt rundt om i byen, av og på trikk og buss etc. Jeg tittet lenge på Emmaljunga City Cross og syntes den var kjempefin, men etter å ha prøvd noen vogner fant jeg fort ut at det lønte seg å ha svingbare fremhjul. Tenk at du skal opp og ned av fortau og snirkle deg fremover blant masse folk, inn og ut av butikker, smale fortau etc. Ergo så er bevegelige fremhjul noe som kan være med å gjøre hverdagen litt lettere. På Bugaboo så har du også mulighet til å låse hjulene, samt at du også kan bytte ut de små fremhjulene med større hjul. I tillegg så er det svingbart styre så sånn sett kan du på en enkel måte også få de store bakhjulene forann. Har lenge syntes at en 4-hjuling virker litt med stødig enn en 3-hjuling, men dette er sikkert smak og behag også. Teutonia Spirit S3 er en kjempefin vogn, men pga letteheten til Bugabooen og alle de gode tilbakemeldingene den vogna har fått, og at det er 4 hjul, gjorde tilslutt at valget falt på den. En annen morsom ting er at du enkelt og relativt rimelig (ca kr 1000) kan "bytte" farge på vogna. Vi har valgt sort/grå basefarge med rødt trekk, men dette trekket kan vi enkelt bytte om til andre friske farger (grønt, gult, rosa, orange, blått, sort, beige etc) dersom vi ønsker en ny vri. Skjønner godt at man blir forvirret i jungelen av vogner. Ikke så lett å vite hva man skal velge. Men jeg tror vi kommer til å bli kjempefornøyd med Bugabooen vår. Hører mye positivt fra mange hold. Lykke til med valget
kristin2 Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 Kan føye til at vi har kjøpt voksipose med liggeplate. Dette gjør at vi faktisk kan bære babyen i denne den første tiden.
cocochin med to små Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2007 hei kristin 2 Takk for det fine svaret Bra å høre fra noen som er i samme bosituasjon som en selv. Skal kikke nærmere på bugaboo! Voksipose - er ikke det sånn varm pose? Jeg har termin i juni så jeg må nok gå for en vanlig lett bærebag..
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #9 Skrevet 9. januar 2007 Hei! Vil anbefale Oth urban Jungle. Bagen på den er grei å bære fordi det er bærehåndtak på hver side. (Som en veske/bag liksom). Men siden du skal ha i Juni, kan det hende den blir litt liten utover høsten når bebis blir større og været blir kaldere... Vil også anbefale Bugaboo på det sterkeste! Det går jo fint an å bære bagen på den inntil bebis blir "for tung" (da er alle bager for tunge...). det er en bøyle over bagen, som kan brukes som håndtak (og er avtagbar). Fordelen med Bugaboo fremfor Oth er at du kan ha ungen mot deg når h*n vokser ut av bagen. Oth har ikke vendbar sittedel. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #10 Skrevet 9. januar 2007 Hvorfor er svingbare forhjul en fordel når man skal opp og ned av fortau?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #11 Skrevet 9. januar 2007 Det er ikke noe fordel akkurat da, men alltid ellers synes jeg!
cocochin med to små Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 9. januar 2007 tusen takk blir så glad for å få flere svar..! Nå har jeg altså to anbefalninger på bugaboo så da må jeg jo virkelig sjekke ut denne.. Vet at alle babyer er forskjellige men sånn ca. når blir det for tungt å bære? Noen som vet? Er vel fordelaktig å kunne bære en sovende baby opp i leiligheten så lenge som mulig, men man kan jo ikke forlange å få gjort det i all evighet når man absolutt skal bo i 3. uten heis
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #13 Skrevet 9. januar 2007 Hei! Jeg var den andre som anbefalte bugaboo... Bor selv i 3. etg uten heis, og det er noe herk... Ikke for å være kjip altså, men har alltid en ting for mye å bære på. Er liksom alltid svett når jeg skal ut/inn. Haha, får se det som trening eller hva!? Jeg tror vi sluttet å bære når bebis var rundt 3 mnd. Hun er helt normal på vekt, men det ble bare for tungt! Og man får liksom ikke båret sånn helt i ro, så det endte alltid med at hun våknet idet jeg låste opp døren oppe... Fikk også inntrykk av at vår datter våknet fort ved "miljøforandringer" (eks inn i et butikk/ at vi stoppet og gå etc.) Sånn er hun forresten enda (10 mnd). MEN, det er jo greit å ha muligheten til å bære opp, ihvertfall de første månedene når de sover så ekstremt mye! Da tror jeg ikke det er så forskjell på bagene, selv om jeg vet at oth sin er liten og har de praktiske håndtakene da. Lykke til masse med vognvalg! Man vet jo aldri om man blir fornøyd selv om andre er det, så jeg synes man bør gå for den vognen man liker best selv (litt sånn magefølelse), og så kan man jo alltids bytte til en annen senere. Hilsen vogngaaaaal...
cocochin med to små Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #14 Skrevet 9. januar 2007 hei takk for et fint svar.. det er vel sånn jeg må tenke på det - at jeg må bestemme det litt selv.. Hver gang jeg finner en vogn som jeg tror er fin så er det selvsagt mange som har skrevet innlegg om hvor misfornøyd de var med den, og så slår jeg det fra meg og står like forvirret tilbake.. Det er ikke mulig å finne den perfekte vognen uansett, så jeg må vel bare finne den som passer mine behov den første tiden og så behandle den pent og forsøke å selge den videre når den ikke er noe tess lenger? Ja, sånn må det nok bli..hehe
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #15 Skrevet 9. januar 2007 Jepp, tror det er sånn det må bli! jeg hadde Quinny freestyle 3xl comfort til å begynne med, men etterhvert som jeg begynte å orientere meg i denne vognjungelen, måtte jeg bare prøve ut andre vogner. Hadde jeg visst det jeg vet idag, hadde jeg aldri valgt Quinny. Den er helt grei den altså, men det finnes vogner som er så mye bedre og kulere! Hihi! Nå har jeg Bugaboo og oth, og er ekstremt fornøyd med "vognparken". Gå gjerne inn på barnevogn-forumet på nybaktmamma.com. Masse vogngale damer som deler erfaringer!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #16 Skrevet 9. januar 2007 Kan varmt anbefale City Cross. Topp byvogn-nett og lett å manøvrere overalt i butikker og bygater, opp og ned på fortau, smetter inn på buss & trikk, stabil og god med sine 4 hjul, du kan ha barnet vendt begge veier (helt essensielt i vårt vognvalg) i sportsdelen. Sportsdelen er lun og godt polstret med stor kalaesje, bra hjulstørrelse såd u triller godt på alt slags føre! Lykke til med valgets kvaler....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå