Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Årets (eller egentlig fjorårets!) juletrefest i barnehagen vår er vel overstått. I går var vi tre foreldrepar som arrangerte fest i barnehagen med pølser og kake og juletregang og nisse. Alle barna var i fyr & flamme når nissefar kom inn døra, og nisseposen med litt godteri var som vanlig stor stas!:-)

Juletrefest minner meg om min egen barndom..... Husker godt de årlige festene med finklær, gang rundt juletreet, mer eller mindre skummel nisse, kaker og kaffe og saft...., og så var det en av fedrene som alltid hadde med filmframviser og viste en tegnefilm - det var ganske så "high-tech" altså! Hehehehe det var visst i "gamle dager" dager, det!

:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe..........ja de gode gamle dager:-))) Det var tider det!

Min pappa var politi han, så vi fikk kjøre SvarteMaja og tilhenger opp til hytta der festen alltid var - det var gøy!

Skrevet

Hohohohohoho, skulle tro vi var barn for 50-60 år siden!

:-))))

Skrevet

Jeg husker juletrefesten med fryd i hjertet, men jeg var redd - hele festen.... Først ble jeg redd av alle menneskene, så ble jeg redd av å være på ukjent sted med kjente barn i ukjente klær, de hadde jo kjole og lakksko.

Så ble jeg redd av alle de voksne, så kom nissen... hjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp, men artig. Da nissen hadde gått skulle vi gå rundt juletreet, da ble jeg også redd, for de voksne var så høye og holdt så hard og sang så høyt og var nisse som hoppet sånnn skummelt høyt og klappet og lo sånnn altfor høyt.....

Da det var ferdig så ble jeg redd igjen, for da var alle barna helt anderledes (de hadde fått i seg nisseposen) deløp og løp og hylte høyt høyt høyt, helt til noen ble uvenne og falt og gråt og sånn, og da skulle vi hjem.... men jeg syns det var artig! (inni meg...... he he he he).

Skrevet

Min farmor lagde alltid juletrefest for oss barnebarna. Dit kom nisse med poder som inneholdt mandarin, longrin(?) sjokolade, rosiner og en sukkertøyeske jeg ikke husker hva het. Den hadde en fugl på seg og sukkertøyene var gylne...Farmor og farfar hadde spyd i toppen av juletreet. Det var så innmari koselig...

De store juletrefestene skremte alltid vettet av meg.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...