sjettejuli Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 jenta er 6 mnd og har akkurat begynt å få orden på søvnen (dvs hun sover nå lengre perioder om natta, og er ganske grei å legge om kvelden). Jeg har lyst til å ta henne med til mamma noen dager. De kjenner jo hverandre, men hun har flytta inn i nytt hus. Jeg har reiseseng som jeg kommer til å "innrede" som senga hennes hjemme. Hvis jeg holder fast ved leggetider og søvn på dagen, kan dette gå greit da-eller blir alt bare rot om jeg drar en tur? det er ikke veldig langt dit.
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 hu her har kunn sovet borte to dager i strekk men ikke blitt kluss med sovetider osv. gikk helt fint her.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Vår erfaring er at om vi følger leggetidene og andre faste rutiner til punkt og prikke, så spiller det ingen rolle hvor vi er, men om vi sklir litt ut av tidsskjemaet, så blir det bare rot og tull. Vår lille tulle er meget avhengig av faste rutiner.. Men dette er jo veldig individuelt da. ;-)
sjettejuli Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. januar 2007 det var det jeg tenkte også. det blir jo en rolig, tur liksom. Ikke noe farting, bare kos og ro hos mormor.
monztah Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 Kanskje hun faktisk blir greiere å legge når dere er i "nye" omgivelser og får nye impulser? 6-månedersbabyene er jo sosiale og nysgjerrige på omverden, og min erfaring er at de sover bedre når de er ordentlig trøtte og mette av dage. Du vet jo ellers best om hun venner seg lett til nye rutiner og sånn, hvis det blir forandring i leggetider, dupper osv. Synes også som en her ovenfor at snuppa mi blir trøtt til samme tider uansett hvor vi er. Går kanskje å holde henne våken litt lengre om kvelden om vi er i selskap med mye familie, men da tar hun ut det ved å sove lenger neste morgen...;-). Og om du koser deg hos moren din, får snuppa di positive signaler av deg. Og så får bestemor koset seg med barnebarnet :-). God tur!
melkeskvetten Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 Vi har reist ganske mye med snuppa vår da familiene våre bor ca. 6 timers kjøring unna. Hun er 4,5 mnd nå. Har vært borte 1-2 uker i slengen. Hun reagerer ikke noe på det, men vi er nøye på å følge våre vanlige rutiner i løpet av dagen. Blir det skipling på måltider o.l, kan det fort bli krøll til natta.. Dra på tur, du! Det går helt sikkert bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå