Gå til innhold

Noen som har erfaring med el-tester som gr-tester? (jeg blir gal)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vet det er dumt, men jeg har jo så mange el-tester liggende... Tok en el-test i går, 8 dpo. Der kom det frem to streker, men teststreken var svakere enn kontrollstreken. Testet blenda hvitt to dager før. Testet igjen i dag, helt blenda hvit igjen... Og jeg som øynet et håp. Fikk nemlig gradvis positiv el-test før positiv gr-test sist jeg var gravid.

Er håpet ute?

Har nemlig en god følelse denne gangen, til og med ikke begynt å spotte...

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kelebek...

EL-tester fungerere helt utmerket som G-tester... men ikke omvendt...

Så dersom du har fått svak EL-test i din lutealfase og du er 100% sikker på at EL har vært tidligere, er det jo et lite håp...

Men 8 dpo er skrekkelig tidlig da... Hvorfor tester du så tidlig?

Selv skulle jeg til lege på 10 dpo. Derfor tok jeg en EL-test den mårran. Når jeg da så at den var positiv ble jeg ganske overrasket må jeg si. Turde ikke teste med G-test før på IKM-dagen. Regnet med å bli skuffet dersom den ville vært negativ før IKM.

Synes du skal prøve å vente med å teste igjen om noen dager jeg. Vet hvordan det er å få blankt negative tester...

Lykke til..

Skrevet

Tusen takk for svar!

Skulle jo ikke teste så tidlig, bare det at de testene ligger der og roper på meg... ;-) Det som var litt forvirrende var jo det at jeg fikk utslag i går 8dpo og ikke i dag 9dpo? Hadde knall positiv el-test 30.12, så det er ihvertfall ikke el...

Jeg vil, jeg vil, men jeg får det ikke til!

Har ikke vært så aktiv her inne, hvor lenge prøvde dere da?

Skrevet

Det ble klaff i 11pp..

Er idag 9+1 og skal til sykehuset på kontroll om etpar timer...

Temper du? Tenker litt på det siden du fikk knallpositiv EL-test 30.12. Kan det være at EL allikevel er forskjøvet og at det er EL du da har i disse dager?

Jeg bare spør jeg vettu... For temping er utrolig effektivt hjelpemiddel. Tempen stiger når EL er overstått. Og da holder tempen seg høy til TR ankommer. Dette er fint med tanke på syklusens lengde etc. Noen har EL sent i periode og mindre enn 14 dager mellom EL og mens. Noen har færre dager enn 14 mellom EL og mens. Er veldig kjekt hjelpemiddel.

Lykke til og litt babystøv til dere...

Skrevet

Oj, så dere prøvde en stund... Gratulere med klaff til slutt!

Jeg bgynte med det å tempe i forrige syklus, men jeg synes det var så stressende. Må jo gjøres til samme tid hver dag og her jobbes det både tidlig og sent, så vi er aldri oppe til samme tid hver dag... Prøvde å sette på alarm tidlig, men da endte det med at jeg sov dårlig.

Fødte ei jente i mars 06, som dessverre bare ble 2,5 dag gammel. (ikke for å gjøre deg redd, helt uvanlig det som skjedde med meg) Etter det har syklusene mine vært uregelmessige... Hadde noen sykluser på 37 dager, da bekreftet legen el på dag 19-20. Sist syklus var på 30 dager, 12 dager mellom el og mensen... Blir ikke klok på hva som skjer, får vel bare vente å se!

Vet du noe om pergo kan hjelpe når man har påvist el? Gynekologen min sa at jeg ikke trenger det.

Lykke til hos legen! Det er jo så koselig å gå på kontroll :-)

Skrevet

Uff, stakkars dere, det må ha vert kjempe tøft=( Kan ikke forestille meg hvordan en kommer seg gjennom noe slikt, men en har vel ikke så mye valg heller da, livet må gå videre....

Kan jeg spørre hva som gikk galt?

Håper det klaffer for dere snart, og at det går mye bedre denne gangen!!

Skrevet

Er litt redd for å si for mye her inne, vil jo ikke skremme noen. Dessuten vet jeg at det er mange som ikke blir trodd... Men fødselen ble komplisert og drøyde ut, keisersnittet ble tatt for sent og hun fikk ikke nok oksygen :-( Ja, det har vært og er tøft...

Neste gang blir det planlagt keisersnitt! Må jo bare bli gravid først...

Prøvd lenge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...