Gå til innhold

Hvordan går det alle sammen? Kom med oppdateringer? :)


Leola

Anbefalte innlegg

Først og fremst gratulerer til alle som har født!:)

 

Her går det ganske bra. Tulla er nå 9 dager gammel. Hun sover stort sett hele tiden, og får mat hver 2 - 3 time hele døgnet.

Akkurat nå ligger hun på sofaen ved siden av meg og sutter på smokken. Hun har stort sett sovet til 12 - 1 hver dag siden vi kom hjem, men i dag (etter å ha rota en del i natt) våkna hun klokka 10:(

 

Hun har lettgradig hoftedysplasi og må gå med pute. En skikkelig nedtur for mor, da jeg føler jeg blir frarøvet spedbarnstiden og alle de søte rosa sparkebuksene blir gjemt under den store puta(spillerikke SÅ stor rolle da men). Har heldigvis begynt å venne meg til puta, og gråter ikke over den lenger, men hater den fortsatt.

 

Hun har ennå ikke fått navn, men vi står mellom: Julie, Mathilde, Sofie,Emma. Synes også stine og Sanna er fint, men tror de er uaktuelle.

 

Hvordan går det med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei går bedre og bedre må jeg si. Har ikke vert her inne siden fødselen for det er så vondt å sitte på pc stolen, hihi. Gulljenta kom til verden 20 desember. Ble mye tull i jula pga. lite søvn og mye mas. Hun har vridd døgnet ei stund, men de to siste nettene har hun sovet, uten om mating da. Er ei blid jente som skriker lite og smiler mye. Har desverre enda ikke fått navn, men det skal komme snart. Ser nå veldig frem til tiden vi skal få sammen. Mye babykos.

Lykke til alle andre småbarnsmødre og fedre og godt nytt år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre og bedre dag for dag! :-)

 

Sliter fortsatt med ks såret mitt og Hanna har fortsatt vondt i magen sin. Bortsett fra det er alt bra! Håper vi snart kommer inn i gode rutiner!

 

Kom inn på Dib

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Her går det også stort sett bra. Anine er ei uke i dag og vi kom hjem fra sykehuset fredag. Driver å setter oss inn i det nye livet nå, og Anine er stort sett ei veldig grei jente som skriker mye. Litt plaget med luft stakkar:( Hun hadde også litt "hofteprobelmer" da hun ble født, men de fant ut at hun skulle få slippe pute pga at det var såppass lite. Så hun skal på en ny sjekk om 6 uker for å se om det har gått seg til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres tøft ut det med puta, skjønner godt at du synes det er leit. Enda godt de klarer å fikse det, selv om det er leit når det står på.

 

Her har nurket blitt fem dager gammel. Sov godt den første natten, så litt dårligere, og så har han vært våken omtrent to hele netter. Idag var det litt søvn igjen, veeldig godt for en sliten mor også det!

 

Vil egentlig bare sitte hjemme og kose og slappe av, men skjønner at folk vil se babyen også. Skulle bare ønske at det var litt mindre stress rundt det. Burde jo være lov å sette foten ned, men en biter fort tennene litt sammen, blir jo ikke så lenge om gangen.

 

Melken kom for fullt i går, halleluja! Sitter her med ruer på brystene, men når han ikke trenger å suge så hardt lenger, så tror jeg det blir veldig bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det veldig bra. Veslejenta er så snill og god og vi koser oss masse. Hun sover godt om natta og mamman må ha vekkerklokka på for at hun skal få i seg litt mat natterstid også;-) Ammingen har gått helt fint. Jeg pådro meg en brystbetennelse her forrige helg, men fikk antibiotika såpass tidlig at det ble ikke spesielt vondt heldigvis. Det verste var igrunn at jeg hele tida måtte pumpe/amme meg og siden puppene var noe såre og med feber i tillegg, ble det litt slitsomt.

 

Jeg er fortsatt ganske øm nedentil og orker ikke gå så langt enda. I dag gikk vi likevel en ganske lang tur langsmed kysten og det var utrolig deilig å komme seg ut litt. Syns tida flyr uten at jeg får gjort så mye utenom å amme, skifte bleie, kose med nurket og ha besøk. Jeg føler vi har hatt den beste barseltida vi kunne ønske oss så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...