Gå til innhold

Hva var den beste oppmerksomhet dere fikk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg håper det ikke tas ille opp at jeg henvender meg her for å få litt hjelp.

 

Et fjernt venne-/kollegapar av oss har nettopp fått en liten sønn. Nå viser det seg at han er veldig syk og mest sannsynlig ikke vil klare seg. Vi har vært avventende med fødselsgave og blomster fordi situasjonen har vært så usikker, men ønsker å vise at vi bryr oss i den vanskelige ventetiden.

 

Spørsmålet er, hva gir man? Hva satte dere mest pris på i en sånn situasjon når huset allerede flommer over av blomster? Enda flere blomster? Det blir vel feil å gi noe til babyen også?

 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Je gble veldig glad for blomstene fra nær og fjern selv om det var sårt var det godt å vite at folk tenkte på oss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satte veldig stor pris på blomster hvor det lå ved en personlig hilsen på et pent kort. Vanskelig å vite hvordan man skal ordlegge seg, men skriv det du har på hjertet.

 

Iallefall viktig at dere viser at dere bryr dere.

 

Jeg tror ikke jeg ville gitt noe til baby i en slik situasjon, hvis sannsynligheten for at han dør er veldig veldig stor.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjem dere! Det er det viktigste.

Vi mistet i ovember og var veldig glade for alle blomster og gode hilsener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fortsatt gitt noe til babyen. En bamse, et smykke, ett eller annet. Foreldrene vil sette pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi noe til babyen! Jeg mistet selv en gutt i 34 svangerskapsuke, og jeg ble veldig glad for de få kosedyrene osv som han fikk. Disse kan eventuelt legges i kista. Eller blir kjære minner. Disse foreldrene har uansett fått en baby som vil være med dem for alltid uansett om den overlever eler ikke. Det vil føles veldig vondt for foreldrene hvis ingenting av det som kommer er til babyen. Det blir veldig feil å tenke at det ikke er noen "vits" i og med at den kanskje dør. Foreldrene er uansett veldig stolte av sitt barn...

Og ikke vent med å ta kontakt med foreldrene! Ring dem med en gang/ besøk dem og prat om babyen deres! Det vondeste er alle de som ikke tar kontakt, men som man synes burde det. masse lykke til. Og de varmeste tanker til de stakkars foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som tvillingmamma til ei levende og ei død er det vel opplagt hvor oppmerksomheten ble lagt. fikk masswe blomster og kort, hurra og jippi for Eline, en lys fremtid dere har i møte osv. Ikke ET ord om Linea vår... ikke i et kort eller hilsen er hun nevnt. Det var vondt det. Så et kort og blomster betyr så uendelig!!!Fordi det gjør det klart for de som mottar dette, at dere tenker på de og vet hva som er skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svart litt lenger opp....

 

men etter å ha lest de andre innleggene her har jeg ombestemt meg. De gjorde så jeg måtte tenke meg om. Jeg ville kjøpt en liten ting til babyen.

 

Da jeg skrev første gangen tenkte jeg kanskje det ville være veldig sårt for foreldrene å få noe til den etetrsom alt var så usikkert, men etter nærmere tenking så vil nok det være riktig allikevel. Man må jo leve i håpet :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ettertid er jeg så glad for de to kosedyrene vi fikk til Eirik Andreas. Han levde jo i 15 dager, var syk en uke - og jeg tror også folk var veldig avventende med å kjøpe noe til han. Vi fikk blomster og kort, og jeg tror en del tenkte at de ville kjøpe noe til han senere, når vi kom hjem.

 

Fikk også et nydelig babyteppe av min søster, som han fikk rundt seg i kisten. De to kosedyrene var også fra familien, de sitter på kommoden på det som skulle ha vært rommet hans ...

 

Så kjøp en liten bamse, den blir gull verdt etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble veldig takknemmelige for blomster og kort! Det var godt å vite at folk tenkte på oss og bad for oss!! vi fikk ingenting til Hannah, og det er litt trist å tenke på nå... Tror jeg hadde blitt veldig glad om noen hadde gitt noe til Hannah også... Men det får jeg vel aldri oppleve...

 

Men blomster og kort varmet veldig i en utrolig vanskelig tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør om det er okey at du tar bilder av han, også lager du ett album.

 

Dette gjorde jeg til noen venner, men det var i begravelsen da. De ble veldig rørt, og dette er et album de kan ta frem å titte i når de føler for det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk blomster og oppsatser, kort og sms. Det varmet at folk viste de brydde seg om oss. Det som jeg ble mest rørt av var en kransekake vi fikk av en som har mye å stri med selv.

Siden det var rett før jul fikk vi flere bokser med småkaker, gode brød og andre kaker og lefser. Det var utrolig flott for vi hadde ikke tenkt på å bake / kaker til jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi har akkurat mistet gutten vår,og vi satte veldig pris på at folk tok kontakt med oss.

I deres tilfelle ville jeg nok kjøpt en liten ting til den lille.....selv ville jeg tolket det som at de rundt oss også har håp.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...