Honningmelon Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Og hvor lenge i strekk er de våkne? Sover de når de vil?Rutiner på soving?
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 vi har ikke noen veldig rutiner, hun har kolikk s¨det har ikke akkurat hvert forutsigbart hvordan hver dag skal bli, men har blitt mye bedre... enest rutinen vi har er st det er bading kl 20, så pysj og nattamat ca ni, noen ganger fungerer det fint og hun sover kl 22, andre ganger tar det litt mer tid. på dagen små sover hun til og fra frem til ca 12, er våken opp til seks timer, og sover litt igjen, sover ofte fra halv syv til halv åtte på kvelden også- dumvane det, men ellers blir hun s¨overtrøtt at det blir vanskelig senere, og det fungerer ikke å legge henne for natten da. men som sagt ikke noe er veldig fast--- kommer an på om vi er ute og farter, triller tur eller kjører bil.....
Mayken Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Syntes at tulla vår var uvanlig mye våken, og det ble gjerne mye skriking på ettermiddagen/kveldene fordi hun var overtrøtt, så vi har satt i gang med noen rutiner. Vi står opp kl 9, (jeg må gjerne vekke henne da) skifter bleie og kler på oss, og jeg tar en dusj mens hun ligger på stellematten på gulvet. Så får hun frokost, da blir hun trøtt og sovner igjenrundt kl 10.00, varierer hvor mye hun sover alt fra 30 min til 2 timer. Når hun våkner da, får hun mat igjen og så kler vi på oss og går ut og triller i noen timer, da sover hun godt i vognen sin. Vi pleier å være hjemme igjen i 16.00 tiden, da er hun våken og vi prater, synger og leker. rundt 17.30 er hun trøtt igjen og hun sover litt på brystkassen min mens jeg ser på tv, eller dubber litt selv, men hun får ikke sove lenger enn til 18.00. Da holder jeg henne våken, og tar kveldsbad og stell 18.30. ca 19.00 tar jeg henne med meg inn på soverommet vårt og ammer henne lenge i sengen vår. og når hun er mett, synger og bysser jeg før jeg legger henne i sin egen seng. Blir gjerne noen ganger med skrik og trøst før hun sovner, men hvis det virker (er ikke alltid) sovner hun da rundt kl 20.00-20.30. Etter at vi begynte med dette, er hun blitt mye snillere og roligere, nesten ikke noe gråting, og natten går med til å sove, enten i sin egen seng eller sammen med meg. Deilig å få nattesøvnen tilbake. Har forsøkt dette i ca en uke nå, og føler at hun endelig søver nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå