Gå til innhold

Reisetips for langtidsopphold i Spania!??


Focusina

Anbefalte innlegg

Først vil jeg si at vi er (sikkert) heldige som kan reise til Spania i over en mnd, men jeg gruer meg sånn..

Dvs jeg aner ikke hvorden det er å fly med et barn på 1 år, hvordan jeg skal pakke og hvorden jeg skal forberede ett så stort fravær her hjemme.

Vi må ha folk til å bo her i huset bla, for å passe dyr og blomster.

Det hele krever nøye planlegging og god logisstikk. Blir helt stressa her jeg sitter.

Har noen av dere noen enkle råd for barn på flyreise og pakkine etc?

Takker og bukker så masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mamsidaisy

Bare begynn å glede deg, du. Vi var borte 1 måned i mai i fjor og nøt hvert sekund! Har også reist i kortere og lengre perioder med eldstemann og vi stortrives.

Dette tok vi med til 1-åringen:

- reiseseng

- god sportsvogn til å trille tur + bruk til og fra stranda, sove lur i osv

- soldrakt med solfaktor (sjekk www.sunwear.no, har brukt disse til begge mine og er kjempefornøyde) Kjøp gjerne str 2 år - da har du lenger. Konferer evt. med de som driver butikken, de er kjempehyggelige!

- solcaps med solfaktor (fra sunwear også. God skjerming, praktisk og tåler masse vann...) I tillegg synes englebarna godt på en stor strand i disse draktene + caps.

(- badeskoene deres er også kjempegode, 4-åringen min har disse. Du kan jo vurdere behov til 1åringen)

- 3 helsetepper (til bruk på natten + legge over vogn når soving osv)

- 1 lite fleeceteppe hvis du reiser på våren (kan være litt kjølig om natten)

- parasoll til vognen (kjøpte vår i Spania), bør kunne stilles i forskjellige retninger, avhengig av hvor solen står.

- langermede bodyer

- lette langbukser el. lange shortser

Husk at småbarn under 3 ikke skal utsettes for sol. Ergo er det bra med langermet/lange benklær. Har brukt mye knestrømper også til mine når de har vært små. De små føttene er jo ekstra eksponert når de sitter i vogn.

- Solkrem med fysisk solfilter og høy faktor. Har brukt Eucerin Junior SF 25 i flere år og er veldig fornøyd med den. Kjøpes på apotek. For 4 uker trenger du nok 2 flasker. Tar alltid med hjemmefra.

- I Spania har de Pampers-bleier (heter Dodot) og har også sett Huggies en del. Går fint å bruke disse, så slipper du å ha med så mye hjemmefra. Ta med evt. 1 pakke hjemmefra så er du sikret gode nattbleier, ihvertfall.

- Barnemat: på supermercadoet vi handler (Supersol) har de både Hipp og Nestle middagsglass, men de er litt anderledes enn hjemme. Mer finmost for 1-åringene og mer salt. Jeg har kjøpt glass for større barn slik at ungen skulle få litt mer å bite i og det har gått fint. Salt kommer man ikke utenom tydeligvis.

- Grøt: håpløst å finne grøt som ikke er tilsatt sukker. Derfor har jeg pleid å ta med grøt hjemmefra.

Generelt sies det fra Spania at apotekene pleier å ha godt utvalg i barneprodukter, så det er også et godt sted å handle mat osv. til småen.

- har pleid å ta med et par småting å leke med (biler f.eks), + et par bøker som er kjekke å ha på flyet. Ellers har det gått mest i spade & bøtte på stranda, og det kan du jo kjøpe der nede.

Flyreisen har pleid å gå greit med mine, så prøv å ikke grue deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...