Gå til innhold

kortid forteller de hemmligheten?


Torill-83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kommer litt av på vennene :) vår familie vet det allerede. men vi holdt det hemmelig til uke 11 med første mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til familie og nære venner tidlig hver gang. Har to barn fra før, samt to aborter. Har opplevd at det også har vært veldig ok de gangene jeg har abortert, folk kan i større grad være med å dele det, når de også har vært med å dele gleden over et påbegynt svangerskap.

Dette er veldig individuelt, men vi har likt å gjøre det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste prøver så godt de kan med å vente til ca uke 12 for da minker sjansen for abort betydelig mye.

Men som de andre sier, det kommer an på venner og familie samt hva du selv vil utsette deg for dersom det skulle skje at du mistet.

Såfremt jeg klarer har jeg planer om å si det til min familie, og mine venner når jeg er ca 11 1/2 uke på vei. Da skal jeg i en bursdag hvor hele familien min skal være. I tillegg har jeg på det tidspunktet vært på første kontroll også.

De eneste jeg har sagt det til nå er min beste venninne. Grunnen til at jeg sa det til henne er at vi har vært prøvere sammen og har derfor delt alt av følelser og tanker rundt det med barn, svangerskap og det å prøve å bli gravid!

Alt i alt så er det kun opp til deg selv og din kjære når dere vil si noe=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal prøve å holde det hemmelig så lenge vi klarer frem til uke 12, men ikke sikkert vi klarer det..hehe.. mulig vi forteller det før. Akkurat nå er jeg 5+1 på vei, så er ganske så lenge til uke 12! Så får se om jeg holder ut!! mange vet at vi prøver, og mamma og søsteren min klarer ikke å vente med å bli mormor igjen og tante :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom folk allerede vet at dere prøver kan det være litt vanskelig å holde det skjult ja=)da leter de sikkert etter tegn på deg hver gang dere møtes, hehe. Bestevenninna mi fortalte meg at de hadde begynt å prøve, derfor ble hun bare nødt til å si det til meg. Det samme gjaldt oss. Men til alle de andre kommer jeg med standardsetningen:"Gravid?JEG?!?!?hahaha,nei det blir nok en stund til ja!"*fnis* mamma har mast på å få bli bestemor i 2-3 år nå, så det er henne jeg gleder meg mest til å fortelle det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier bare at vi prøver, så får heller folk tro at vi bruker veldi lang tid, og plutselig får de en gledelig overraskelse! Kan hende jeg bare må fortelle det til mamma, hihi..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, tror det er vanskeligere å holde det skjult for mødre,hehe. Jeg bare ber på mine knær om at mamma ikke skal komme og besøke meg ellernoe før jeg skal nordover til dem for å fortelle det!Mamme ser tvers gjennom meg om jeg lyver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare 7 uker på vei med førstemann da vi fortalte det til familien. Nå er det bare min beste venninne som vet det. Det er rett å slett koselig å dele nyheten med noen andre, det gir trygghet syns jeg. Noen som er der om alt går bra eller om du trenger hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bare sagt det til en venninne av meg, og det er jo bare sååååå godt. Vi sluttet med pillen nesten samtidig, med bare to mnd mellomrom.Hun ble gravid med engang, så nå er jeg tre mnd etter henne. Jeg tror vi begge setter pris på å ha hverandre å snakke med og dele bekymringer med=)og det er jo spesielt godt nå når jeg skal prøve å holde det hemmelig for andre fram til uke 11-12=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også planer om å holde meg til rundt uke 12, men vi får se.. Kunne jo tenkt meg å rope det ut til hele verden nå jeg =)

 

Blir spennende å se reaksjonene, ingen vet at vi prøver, for vi har vært ganske bestemte på det tidligere at vi skulle være fornøyd med to barn. Derfor er hele familien informert om at det ikke blir flere barn fra oss.... Blir arti ja!!!!

Tida går fort, plutselig er vi 12 uker på vei, og da..... Gleder meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet jeg kunne vente til jeg var 12 uker på vei, men ser ut som jeg må si det til noen allerede når jeg er 5 uker på vei. Da er jeg nemlig bedt på middag med god drikke. Og de vil jo lure på hvorfor jeg ikke drikker.... Orker ikke finne på noen unnskyldninger for det igjen. De tror meg sikkert ikke alikvel-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. snart 6 uker på vei og ønsker jo helst å vente til uke 11 med å fortelle. men når man er kvalm hele døgnet så er det jo greit å forklare grunnen. så det blir nok sagt litt tidligere denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

synes det er litt tidlig å fortelle enda jeg også (uke 6). Men bestevenninna har fått vite det nå da, godt å si det til noen ja:) de på jobben graver og spør og har nok også skjønt det, men jeg innrømmer det ikke enda nei:) venter forresten nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...