mamma20! Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 eg begynte på jobb igjen på onsdag(det var veldig tungt, er ikke vant til å stå opp kl 6) men sønnen min som er snart 13 mnd har vært på tilvenning i bgh siden november.. har levert han kl.9.30 og har hentet han kl ca 12.. men da har han som regel ikke spist eller drukket noe.. de sier han ikke vil ha..og da blir eg bekymret.. og det samme skjer når eg leverer han kl 07.30 og henter han så fort eg kan kl 14.30.. kan en så liten gutt gå uten væske så lenge?? eller ikke har sovet?ååå eg sier det om og om igjen at han SKAL spise, drikke og sove.. om han vil eller ikke. eg snakket med de i bhg etterat mamma hadde hentet gutten min tidlig for eg var så bekymret.. eg hadde rett følelse. ikke spist eller drukket.. da sier hun surt til meg på tlf: vi er helt imot at en 1 år sitter på fanget å får flaske..det skal han klare selv.. fy faen.. det er greit at de øver med han.. men han klarer ikke å holde flasken selv og eg øver hver dag med han.. men eg mener uansett at det er bhg sitt ansvar å få drikke i barna uansett, tenker eg feil?? de sier at han vil komme inn i vane til slutt, men det rekker ikke for meg!! eg føler at eg ikke kan levere han ifra meg, at han ikke har det godt der, han kommer hjem trøtt,tørst, sulten og grisete over alle klærne fordi de ikke bruker smekke(som de skal) ... gruer meg sånn til i morgen........eg griner bare av tanken, eg vet hvor pyton det er når eg henter han i morgen og er trøtt og sulten selv...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Dette skal du ikke finne deg i. Du betaler for en tjeneste: Barnehagens personal skal ivareta din sønn mens du ikke er tilgjengelig. De skal gi han tilstrekkelig med omsorg, opplæring og utfordringer. Kort fortalt.... Du MÅ be om en samtale med ped.leder eller styrer og forlange at barnet ditt får hjelp til det han trenger. Ikke gi deg på dette, de leverer faktisk ikke den tjenesten du betaler for.
mamma20! Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2007 eg var på møte med de i desember og satte opp en plan hvordan ting skulle gjøres.. men det fungerer ikke.. men etter eg snakket med hun på tlf på fredag så lurer eg på hvordan de møter meg i morgen...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Da snakker du med de igjen. Jeg hadde slått handa i bordet og stilt krav... Nå er du "ung", og jeg vet jo ikke hvor tøff du er, men du har lov til å kreve.
mamman&andrea Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 Dette høres helt feil for min del! Jeg er vanligvis ikke overbeskyttende, men at et så lite barn ikke får i seg spesielt drikke pga at de i barnehagen ikke kan gi flaske, er uhørt! Om det er dette barnet trenger, så skal det selvfølgelig få det. Blir det samme som at barn som ikke kan gå må sitte ute i søla hele dagen uten å bli stimulert, eller at en fireåring som bruker bleie av ulike grunner ikke får skiftet. Jeg hadde gitt skikkelig beskjed eller funnet en ny barnehageplass, evt dagmamma.
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 dette er helt uhørt.!! har selv jobba i barnehage og en av våre arbeidsoppgaver er å ivareta barnas behov der de er. hvis gutten din er avhengig av å få flaske så skal han selvføgelig få det. og det at de lar han gå uten å spise eller drikke en hel dag hadde jeg ikke godtatt! snakk med styrer og gi beskjed om hva som skjer på avdelingen og hvis det ikke hjelper så hadde jeg ringt kommunen. selv om du er "ung" skal de ikke overkjøre deg med å si at de ikke kan gi flaske og du skulle ha lært han det selv...du og din sønn har rett på samme behandling og oppfølging i bhg!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 Håper du har vært i møte med dem i dag? Eller fått noen i bhg'en i tale? Har tenkt fælt på dere begge to. Vil også si at dersom du ikke føler for å ta fighten med ledelsen, få med deg en venninne, barnefar eller moren din?
Snuppa! Skrevet 8. januar 2007 #8 Skrevet 8. januar 2007 Dette høres helt sykt ut spør du meg. De må jo passe på at han får mat og drikke. Jeg ville forhørt meg litt om det evt går an å bytte bhg,dette holder jo ikke mål. Jenta mi drakk fra flaske i bhg de 3 første mnd hun gikk der,og personalet hadde ingenting i mot det,så lenge hun får i seg nok væske er det det viktigste..
mamma20! Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2007 heisann og tusen takk for fine svar:) eg skal visst ikke i møte med de før i morgen.. avdelingslederen var på kurs til da... typisk!! men men, i går hadde det gått greit, han hadde fått melk i seg og de hadde hjelpt han og han hadde sovet i 2 timer ute i vogna si.. så det var jo kjempe bra.. men spørsmålet er jo om det fortsetter når avdelingslederen kommer tilbake i morgen.. hun er jo helt i mot den flaken på fanget. men eg har ingen problemer med å gi beskjed, har funne ut at det er det eneste som hjelper.. kommer ikke videre viss ikke!! men hadde det vært bedre å bytte til en småbarnsavdeling? han går no i en fra 0-6 år.. og de har to andre avdelinger fra 0-3 år... kanskje de er litt mer "inn" i de små..??? de som jobber på avdelingen hans no har heller ikke barn selv og er ganske unge.. to er sikkert bare 22 år...så føler de ikke kan så mye som de burde....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå